صفحه اصلی / گردشگری، صنعتی مهم و درآمد زا در اقتصاد جهانی است

گردشگری، صنعتی مهم و درآمد زا در اقتصاد جهانی است

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مراسم معارفه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش که در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد، با بیان اینکه امروز در جهان از گردشگری به عنوان یک صنعت یاد می شود گفت: این صنعت در اقتصاد جهانی به رتبه سوم رسیده و حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار درآمد زایی در تولید نا خالص ملی دنیا دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز معاون رییس جمهور ضمن اشاره به اهمیت این صنعت در ابعاد اجتماعی و اقتصادی  افزود: در کشور ما بیشترین آمار سفر ها مربوط به سفرهای داخلی است و از این بین سهم سفرهای مذهبی بیش از دیگر سفرهاست که درآمد اقتصادی برای کشور ایجاد نمی کند.
دکتر مونسان گفت: باید تلاش کنیم برای درآمد زایی در صنعت گردشگری با استفاده از تمام مزیت ها و ظرفیت های تاریخی کشور، میزان ورود گردشگر خارجی را افزایش دهیم.
معاون رئیس جمهور  راه اندازی و رواج کسب و کارهای کوچک در حوزه گردشگری را با اهمیت دانست و عنوان کرد:عمده گردشگران خارجی کشور، گردشگران فرهنگی هستند که اشتیاق بازدید و اقامت در اماکن تاریخی را دارند. در بسیاری از مناطق، خانه های کرایه ای برای اقامت گردشگران خارجی ایجاد شده که سود آوری خوبی را نصیب این صنعت کرده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان منطقه آزاد کیش تعامل خوبی برقرارنشده است گفت: در تلاش هستیم تا با کمک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ظرفیت ها و امکانات خوب گردشگری کیش در جهت رونق اقتصادی این منطقه استفاده کنیم.
همچنین در این مراسم مونسان از تدوین قانون جامع حمایت از گردشگری، دریافت تسهیلات از محل صندوق ارزی مجلس شورای اسلامی کشور و ایجاد ۱۴۰ هزار شغل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.
مونسان در پایان از تمام ارگان ها، نهادها، دستگاه های اجرایی و تمام اقشار مردم که در طول ۴ سال مدیریتش درجزیره کیش همراه و همدل سازمان منطقه آزاد کیش بودند، تقدیر و تشکر کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.