صفحه اصلی / تولید کشور با وضعیت فعلی نظام بانکی به‌جایی نمی‌رسد

تولید کشور با وضعیت فعلی نظام بانکی به‌جایی نمی‌رسد

جلال الدین محمد شکریه در همایش پلیس، امنیت و اصناف در رشت اظهار داشت: در اکثر کشورهای دنیا برای حفظ نظم برای هر هزار نفر ۸ نفر نیروی انتظامی در نظر می‌گیرند و این آمار در کشور ایران برای هر هزار نفر ۳.۵ نفر مامور نیروی انتظامی است.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، وی با بیان اینکه ارزیابی نیروی انتظامی در هر کشور بر حسب نوع فرهنگ و تولید شرارت کشورهای همسایه و طول مرزهای آن کشور است گفت: عملکرد نیروی انتظامی در ایران با وجود جنگ و شرارت در کشورهای همسایه متمایز و برتر از تمام کشورهای دنیا است.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام ‌اینکه اگر همه به وظایف خود به‌درستی عمل کنند، نیازی به برخورد نیروی انتظامی و قوه قضاییه با بزه کاری‌های اجتماعی نیست اعلام داشت: باید فشارها از قوه قضاییه و نیروی انتظامی برداشته شود.
وی با اعلام ‌اینکه بحث کمک به واحدهای تولیدی و پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک بیش از ۲ سال است که در کشور مطرح‌ می‌شود عنوان داشت: هنوز بانک وام دهنده، میزان سود، نحوه پرداخت و تعداد ضامن‌ها برای دریافت این وام‌ها مشخص نشده است.
رئیس اتاق اصناف استان گیلان با اشاره به اینکه حضور فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی خارجی در کشور یک خطر برای اقتصاد کشور است، بیان داشت: این فروشگاه‌ها با عمده فروشی، فرهنگ کشور را به‌سمت مصرف تولیدات خارجی می‌برند.
عضو شورای اسلامی شهر رشت ابراز داشت: مالیات بر ارزش افزوده با سلایق مختلف در کشور گرفته می‌شود و مجلس باید یکبار برای همیشه تکلیف قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده را مشخص کند.
وی با اعلام اینکه نحوه برخورد با کالایی که به ظن قاچاق توقیف می‌شود درست نیست، اعلام داشت: مدل‌های به روزتر‌ برخی از کالاها مانند تلفن همراه سریعاً به بازار ورود می‌کند و تکلیف کالایی که با ظن قاچاق بودن توقیف شده باید سریع‌تر مشخص شود تا اصناف آسیب نبینند.
شکریه با بیان اینکه هزینه تولید در کشور زیاد است و هزینه برق، آب و گاز در واحدهای صنفی بسیار بالا است، گفت: اگر دولت به‌دنبال تولید اشتغال است باید برای رونق کار در واحدهای صنفی هزینه کند و تنها سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی مشغول به کار شدند.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه در شوره زار نظام بانکی با وام‌های بالای ۲۰ درصد شکوفه تولید و رقابت با کالاهای چینی، ژاپنی و آسیایی غنچه نمی‌زند خاطرنشان کرد: نظام بانکی کشور باید در خدمت تولید باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ خرید کالای ایرانی در مردم وجود دارد و این تولیدکنندگان هستند که باید کیفیت محصولات خود را به محصولات خارجی نزدیک ‌کنند، گفت: با ورود کالای قاجاق به کشور، قدرت رقابت با کالاهای خارجی از تولیدکنندگان ایرانی گرفته شده است.
نائب رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه برپایی چادرها در استان گیلان شایسته مسافران و مردم استان گیلان نیست، افزود: برپایی چادرها امنیت اخلاقی و فیزیکی استان را از بین می‌برد و نمی‌شود آماری از حضور مسافران در استان گیلان کسب کرد‌.
وی با بیان اینکه شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق و شهر خوراک شناسی در یونسکو توسط پیگیری‌های شهرداری رشت ثبت شده است گفت: اگر خلاقیت، فعالیت و نوع برخورد واحدهای صنفی با گردشگران درست نبود، شهر رشت به‌عنوان شهر خلاق در یونسکو ثبت نمی‌شد.
شکریه با اعلام ‌اینکه شهر رشت قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به شهر جشنواره‌ها را داراست ، عنوان داشت: با تبدیل شدن رشت به شهر جشنواره‌ها، پول به این شهر سرازیر می‌شود اما در حال حاضر رشت کانالی برای عبور مسافران است و مسافران ایستادگی در شهر رشت ندارند‌.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه افراد شورای شهر باید شورای شهر مردم باشند نه شورای شهر شهرداری اظهار داشت: اگر شخصی شورای شهر مردم‌ نباشد و در برابر برخی از درخواست‌ها تسلیم شود به درد کار اجرایی نمی‌خورد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.