صفحه اصلی / اصناف و بازاریان استان گیلان تاثیر زیادی در تامین امنیت دارند

اصناف و بازاریان استان گیلان تاثیر زیادی در تامین امنیت دارند

سرهنگ رضا محمدزاده در همایش پلیس، امنیت و اصناف در رشت اظهار داشت: این همایش هرساله به‌مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی برگزار‌ می‌شود و هدف از آن تمرین تعامل بین اصناف و نیروی انتظامی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه در سایه تعامل، همراهی، همدلی و همزبانی می‌توان امنیت پایدار را به‌وجود آورد گفت: حوزه اصناف در روند کار حاکمیت و کشور تاثیرگذار هستند و بیش از ۳.۵ میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که بیش از ۲۵ میلیون نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم دارای اشتغال کرده‌اند.
محمد زاده با اشاره به اینکه اصناف بزرگترین دایره جمعیتی کشور را تشکیل می‌دهند عنوان داشت: بازاریان در شکل‌گیری انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه به انقلاب اسلامی ‌کمک شایان و به‌سزایی کردند.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام ‌اینکه اصناف و بازاریان تاثیر زیادی در تامین امنیت دارند اعلام داشت: حفظ ارزش‌های دینی توسط بازاریان در استان گیلان نشان دهنده اقتدار بازاریان است.
وی با بیان اینکه بازاریان به طرح ساخت پیاده روی فرهنگی بافت ‌مرکزی شهرداری رشت و بسته شدن ۴ مسیر منتهی به میدان شهدای ذهاب بسیار معترض بودند و در برخی از موارد قانون‌های مصوب شده به ضرر آنان است گفت: بازاریان و اصناف استان گیلان اعتراضات خود را به‌صورت قانونی و با صبر و متانت بیان می‌کنند.
محمدزاده با اشاره به نامگذاری هفته ناجا با عنوان “پلیس برای امنیت، امنیت برای همه” بیان داشت: مشارکت و همکاری، قانون‌مداری، اعتماد متقابل و تعامل و همیاری  موجبات امنیت پایدار را فراهم ‌می‌کند.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه بسیاری از تخلفات صنفی در استان گیلان توسط واحدهایی که فاقد پروانه کسب هستند صورت می‌گیرد گفت: فاقدان پروانه آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند و در نتیجه نمی‌توانند خود را با ضوابط و مقررات وقف دهند.
وی با اشاره به اینکه وجود سامانه‌ها در مراکز اقامتی به شکل بهتری در سال ۹۶ مورد استفاده قرار گرفته است اعلام کرد: تمام مراکز اقامتی در استان گیلان مجهز به سامانه شدند و افراد از شروع اسکان تا پایان زمان اسکان رصد می‌شوند.
محمدزاده با بیان اینکه روند بکارگیری سامانه‌ها برای تمامی اصناف در سال ۹۶ پیگیری می‌شود عنوان داشت: این روند در سال ۹۷ ادامه می‌یابد و این سامانه‌ها در پیشگیری از تخلفات و جرائم به پلیس کمک می‌کنند.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به افتتاح شرکت “ماها “مرکز هشدارهای الکترونیکی در استان گیلان بیان داشت: این سامانه در زمانی که افراد در واحدهای صنفی خود حضور ندارند امنیت کامل واحد صنفی را تامین می‌کند.
وی گیلان را از معدود استان‌هایی که کلاس‌های آموزشی برای اصناف را به‌صورت کامل برگزار می‌کند بیان کرد و اعلام داشت: در ۶ ماه اول سال ۱۹۲ ساعت کلاس آموزشی برای دریافت کنندگان پروانه کسب برگزار شد.
محمدزاده با اعلام ابنکه بیش از ۴۱ هزار بازدید از اماکن‌های عمومی توسط بازرسان پلیس نظارت بر اماکن عمومی در ۶ ماهه اول سال صورت گرفت و از فعالیت ۳۰۰ واحد صنفی جلوگیری شد گفت: نظارت بر حفظ ارزش ها در صنف‌های مختلف وظیفه قانونی پلیس نظارت بر اماکن عمومی است.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان، پلیس را حافظ جان، مال و ناموس مردم و پاسدار قوانین کشور خواند و بیان داشت: قطعاً پلیس وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها و مراجع صدور پروانه موظف به کنترل و نظارت بر حوزه‌های صنفی مربوطه هستند‌ عنوان داشت: تعامل پلیس و حوزه اصناف باید به‌گونه‌ای باشد که دست طمع و توطئه دشمنان از حوزه‌های صنفی و بازار کوتاه شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.