صفحه اصلی / در صورت خروج آمریکا، ایران راه مذاکره مجدد برای برجام را سد کند

در صورت خروج آمریکا، ایران راه مذاکره مجدد برای برجام را سد کند

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید بد عهدی آمریکا را به جهانیان نشان دهد و از این فرصت به وجود آمده استفاده کند. مسلما دیگر نباید به فکر برجام دیگری و مذاکره دیگری با آمریکا باشیم و این کافی بود که به افکار عمومی جهان نشان دهیم که آمریکا یک کشور متخلف در جهان است که به تعهدات خود هم حتی پایبند نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا،   صادق طباطبایی نژاد در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام و واکنش مناسب ایران به این موضوع، اظهار کرد: به هر حال دولت فعلی آمریکا دولتی است که خیلی تعادل سیاسی و عملکردی ندارد و احتمال هر کاری از آن‌ها می‌رود. اما آنچه که ایران باید به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر انجام دهد این است که بر طبق روندی که در برجام تعریف شده است اهرم‌های قدرت خودش را حفظ کند و راه مذاکره مجدد برای برجام را سد کند.
 
وی افزود: مسلماً در برجام پیش بینی شده است که در صورت خروج هر یک از طرف‌های قرارداد کشورهای دیگر باید چه واکنشی نشان دهند و ایران هم طبق همین مفاد برجام باید با این تهدیدات مقابله کند.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران باید با کمک دیگر کشورهای طرف قرارداد برجام به دنیا ثابت کند که آمریکا چقدر کشور بدعهد و متخلفی است که حتی به معاهدات بین‌المللی هم پایبند نیست. باید روی این موضوع کار رسانه‌ای فراوانی شود که با توجه به رعایت مفاد برجام از سوی ایران و بدعهدی آمریکا در این خصوص یک وقت همه‌چیز وارونه جلوه داده نشود چراکه استکبار بر دنیا سیطره رسانه‌ای دارد.
 
طباطبایی نژاد گفت: بنابراین ایران باید بدعهدی آمریکا را به جهانیان نشان دهد و از این فرصت به وجود آمده استفاده کند. مسلماً دیگر نباید به فکر برجام دیگری و مذاکره دیگری با آمریکا باشیم و این کافی بود که به افکار عمومی جهان نشان دهیم که آمریکا یک کشور متخلف در جهان است که به تعهدات خود هم حتی پایبند نیست.
 
وی ادامه داد: طرف مذاکره ما فقط آمریکا نبود و دیگر اعضای گروه ۱+۵ به توافق هسته‌ای پایبند مانده‌اند و در عمل باید آن‌ها هم آمریکا را محکوم و طبق ریل برجام باید حرکت کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.