صفحه اصلی / ترفند «تبلیغات ویروسی» برای جذب گردشگر به کشور

ترفند «تبلیغات ویروسی» برای جذب گردشگر به کشور

«توراپراتورهای مجازی» طرح تازه محمد محب خدایی است که در جریان آن قرار است از ایرانی‌های مقیم خارج که جمعیت آنها حدود ۵ میلیون نفر شناسایی شده، برای جذب گردشگر  به کشور کمک گرفته شود.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،  معاون گردشگری در توضیح جزییات این طرح گفت: درحال حاضر ایرانی‌های زیادی در خارج از کشور زندگی می‌کنند، حتی شماری از آنها دانشجو هستند که احتمالا برای گذران زندگی خود به شغل و درآمد نیاز دارند؛ ما می‌توانیم با ایجاد یک شبکه تبلیغاتی و جذب گردشگر از طریق ایرانی‌های مقیم خارج، محصولات گردشگری خود را معرفی کنیم و به ازای آن، عاملان جذب را تشویق کنیم.
 
او درباره این که طرح "توراپراتورهای مجازی" آیا فعلا در حد یک ایده است یا با بخش‌های دیگر هم مطرح شده، اظهار کرد: ما این طرح را با وزارت خارجه به واسطه ارتباط‌هایی که با ایرانیان مقیم خارج از کشور دارد مطرح کرده‌ایم، با برخی شرکت‌های هواپیمایی هم برای ارائه مشوق‌ها مذاکراتی داشته‌ایم که توافق‌هایی شده است، اما در این مرحله نمی‌توان با قطعیت درباره نوع مشوق‌ها صحبت کرد. هرچند آن شرکت‌ها از این طرح استقبال کرده‌اند، چون به هر حال مشتری‌های خود را پیدا می‌کنند و از این راه منتفع می‌شوند.
 
«محب خدایی» ادامه داد: ما باید روش‌های جذب گردشگر را تغییر دهیم و ظرفیت‌های بالقوه را بالفعل کنیم. باید تکنولوژی را در گردشگری به خدمت بگیریم. برای همین قرار است بزودی شبکه‌ای طراحی شود تا ایرانیان مقیم خارج از آن طریق به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متصل شوند. آنها باید ذائقه و سلیقه کشوری که در آن سکونت دارند را به سازمان انتقال دهند تا ما بر آن اساس محتوای تبلیغی تولید کنیم و در ادامه پکیج آژانس‌های گردشگری ایران را در اختیارشان بگذاریم تا گردشگران از آن طریق راهی ایران شوند.
 
او مصداقی در این راستا آورد و گفت: ما براساس داده‌های برخی از ایرانیان مقیم آلمان به این نتیجه رسیدیم، هزینه عمل پارکینسون در آن کشور سنگین است، درحالی که با کمترین هزینه در ایران می‌توانند همین عمل را انجام دهند، در نتیجه چنین محصولی را در اختیار بازار آلمان می‌گذاریم تا از آن طریق، جذب گردشگر درمانی داشته باشیم.
 
محب خدایی درباره این که آیا ورود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به حیطه جذب گردشگر تا این حد که مستقیم ارتباط‌هایی بگیرد، برخلاف اصل ۴۴ قانون اساسی نیست؟ توضیح داد: ما در این‌باره سیاست‌گذاری کرده‌ایم و قرار است کارگروهی داشته باشیم، در واقع این بخش خصوصی است که خدمات می‌دهد و سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان سوئیچ عمل می‌کند. ما فقط براساس ذائقه شناسایی شده با توجه به اطلاعاتی که ایرانیان مقیم خارج می‌دهند، محتوای تبلیغاتی تولید و متقاضی را به بخش خصوصی وصل می‌کنیم تا سفر انجام شود.
 
او ادامه داد: ما قبلا ایده مشابهی را در جزیره کیش اجرا کردیم که موفق بود، مثلا در تعطیلات نوروز هر کسی بلیت ارزان می‌خواست اطلاعاتش را به سازمان منطقه آزاد می‌فرستاد و با هزینه مطلوب بلیت پرواز برای متقاضی صادر می‌شد. با این کار دیگر آژانس‌ها نمی‌توانستند فروش بلیت و تغییر قیمت‌ها را به دقیقه ۹۰ موکول کنند. اجرای این طرح، سفرهای هوایی کیش را تا ۲۵ درصد رشد داد.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به اینکه با توجه به تفاوت‌هایی که میان طرحی در اندازه جزیره کیش با یک طرح در سطح ملی وجود دارد، چگونه مدلی که در اِشل کوچکتری (جزیره کیش) اجرا شده به سطح بین‌المللی تعمیم داده می‌شود تصریح کرد: آیا جذب از یک بازار ۸۰ میلیون نفری کار کوچکی بوده!؟ معتقدم می‌توانیم ایرانیان مقیم خارج را به مُبلغان خوبی برای گردشگری و صنایع دستی تبدیل کنیم. ما فقط قرار است از یک روش تبلیغاتیِ ویروسی برای جذب گردشگر استفاده کنیم.
 
محب خدایی گفت: تا کمتر از ۱۰ روز دیگر شبکه مجازی که ایرانیان مقیم همانند یک توراپراتور می‌توانند به آن دسترسی داشته و اطلاعات مربوط به سایر کشورها را برای تولید محتوای تبلیغاتی در اختیار سازمان بگذارند، راه‌اندازی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.