صفحه اصلی / بازگشت اعتبار به دسته چک ها با سامانه صیاد

بازگشت اعتبار به دسته چک ها با سامانه صیاد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، حسن خلیلی در گفت و گو افزود: در صورتی که در کارخانه نظارت دقیق بر روی قیمت گذاری می شد، نیازی به اجرای این طرح نبود، اما در اکثر مواقع قیمتی که از کارخانه روی کالا برچسب می خورد؛ غیرواقعی است.
وی ادامه داد: قیمت غیرواقعی موجب سوء استفاده برخی فروشگاه های بزرگ می شود و این نبود شفافیت، مصرف کننده را به فروشنده های کوچک بی اعتماد می کند.
خلیلی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازار ، اگر اجازه رقابت به واحدهای صنفی برای قیمت گذاری داده شود، حس رقابت درآنها برای بقا در بازار زنده می شود و این خود بخود برخی واحدهای صنفی که کم فروشی یا گران فروشی می کنند را از این دایره رقابت حذف و خارج می کند.
رئیس اتاق اصناف گلستان درباره صدور چک الکترونیکی یا سامانه “صیاد” گفت: اعتبار به دسته چک ها با چک الکترونیکی برمی گردد و صاحب چک برای پرکردن و پرداخت  دچار دغدغه نمی شود  ضمن اینکه متحدالشکل کردن دسته چک ها می تواند راهی برای تسهیل تبادلات اقتصادی و تجاری باشد.
خلیلی همچنین درباره برگزاری نمایشگاه پاییزه در گلستان اظهار کرد: هیچ گاه با برگزاری نمایشگاه پاییزه  و بهاره موافق نبودیم؛ به این دلیل که در این نوع نمایشگاه ها  اجناس مانده در انبار و بی کیفیت به قیمت بسیار بالاتر از خرید به فروش می رسد. در صورتی با برگزاری نمایشگاه موافق هستیم که تولیدکننده ها و کارخانه دارها درنمایشگاه حضور داشته باشند؛ در غیر این صورت برگزاری نمایشگاه به بازار و واحد های صنفی آسیب جدی می زند.
وی در عین حال فروش فوق العاده را جایگزین مطلوبی برای نمایشگاه دانست و افزود: با اجرای طرح فروش فوق العاده  در همه واحدهای صنفی گلستان که با تخفیف های ۳۰ تا ۴۰ درصد همراه بود، توانستیم رضایت مردم را جلب کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.