صفحه اصلی / افزایش پوشش سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای استان فارس

افزایش پوشش سامانه‌های ثبت تخلف در محورهای استان فارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس، علیرضا سیاهپور با بیان مطلب فوق گفت: تا پیش از سال ۱۳۹۵، مجموعاً ۵۷ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان فارس نصب شده بود که در اولین سال پروژه تجهیز محورهای کشور به سامانه ثبت تخلف، ۷۹ سامانه جدید نیز در محورهای استان فارس اجرا شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس ادامه داد: بدین ترتیب در حال حاضر ۱۳۴۴ کیلومتر از راه‌های شریانی این استان با کمک ۱۳۶ سامانه تحت پوشش سامانه‌های ثبت تخلف قرار گرفته که بالغ بر ۵۱ درصد محورهای استان است.
وی با اشاره به لزوم افزایش سامانه‌های ثبت تخلف در سطح راه‌های مواصلاتی استان گفت: در شهریور ماه امسال کمیته‌ای مشتمل بر نمایندگان مرکز مدیریت راه‌های کشور، فرماندهی پلیس‌راه شمال و جنوب فارس و این اداره کل، عملیات امکان‌سنجی و مکان‌یابی در محورهای: سورمق- اقلید- یاسوج؛ سپیدان- یاسوج؛ فیروزآباد- قیر و کارزین- خنج- لار- بندرعباس؛ فیروزآباد- جم و فسا- استهبان- نی‌ریز- سیرجان را به انجام رسانیده و نتیجه جهت تصمیم‌گیری به مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام شد.
سیاهپور در خصوص پوشش دهی دوربین‌های سطح تخلف در راه‌های شریانی تصریح کرد: در صورت تجهیز این محورها به سامانه‌های ثبت تخلف، ۹۴۲ کیلومتر به پوشش دوربین‌های استان فارس افزوده خواهد شد و در واقع نزدیک به ۸۷ درصد محورهای این استان مجهز به سامانه‌های ثبت تخلف می‌گردد.
وی تشریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳۳ هزار و ۸۷۴ تخلف از سرعت مجاز در سطح محورهای استان ثبت شده و جهت اعمال قانون به سامانه جامع ارسال شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به لزوم به‌روز بودن تجهیزات فنی گفت: نسل جدید سامانه‌های ثبت تخلف که در محورهای استان فارس نیز مورد استفاده قرار گرفته، قابلیت ثبت پلاک خودروی متخلف در طول شبانه‌روز را داراست و علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط وسایل نقلیه را نیز محاسبه و در صورت تخطی از سرعت مجاز، پلاک خودرو جهت اعمال قانون به سامانه جامع ارسال می‌گردد.
سیاهپور همچنین با اشاره به نقش پراهمیت سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در ایمنی راه‌ها اظهار کرد: امروزه یکی از مباحث پراهمیت در حمل و نقل جاده‌ای، توجه به سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که با هدف افزایش ایمنی، سهولت جابجایی، امنیت و کارایی، صرفه‌جویی در هزینه سفر ناشی از کاهش زمان سفر و کاهش مصرف انرژی و… انجام می‌شود.
وی بیان کرد: مدیریت هوشمند ایمنی و کنترل ترافیک، زیرساخت‌های مشترک در ITS، آشنایی با تجربیات اجرای این نوع از پروژه‌ها و مواردی از این دست از مباحث پراهمیت سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای است که می‌بایست به آن‌ها توجه بیشتری شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.