صفحه اصلی / آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی و بهسازی شهری در کرمان

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی و بهسازی شهری در کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمان، دکتر محمد مهدی بلوردی با بیان اینکه   ۲۰۹ هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت ناکارآمد ساکن هستند و ۲۵ سکونتگاه غیررسمی در شهرهای سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که ۱۲۹ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند، به بهسازی وضعیت حاشیه‌نشینان این مناطق اشاره کرد و گفت: عملیات اصلاح روشنایی معابر محله فیروزآباد کرمان با هزینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و نیز عملیات زیرسازی و آسفالت محله رحمت‌آباد رفسنجان با هزینه پنج میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال توسط پیمانکاران آغاز شده است.
وی افزود: پروژه اول در مدت ۲ ماه و پروژه دوم در مدت ۵ ماه به انجام خواهد رسید.
دکتر بلوردی گفت: همچنین عملیات دفع آب‌های سطحی محله آباده سیرجان با هزینه ۶ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال و نیز عملیات احداث خانه محله رحمت‌آباد رفسنجان و خانه محله آباده سیرجان با هزینه ۱۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال و ۱۱ میلیارد و ۱۶۳میلیون ریال توسط پیمانکاران آغاز شده و ظرف مدت یکسال به اتمام خواهند رسید.  
مساحت کلی شهر کرمان ۱۳ هزار و ۱۶ هکتار با جمعیت کلی ۵۳۴ هزار و ۴۴۱ نفر است و ۸۱۷.۵ هکتار از این مساحت با جمعیت ۳۳ هزار و ۴۴۴ نفر به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دارد.
همچنین مساحت کلی شهر سیرجان ۴۵۰۵ هکتار با جمعیت کلی ۱۸۵هزار و ۶۲۳ نفر است و ۵۸۶ هکتار از این مساحت با جمعیت ۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص دارد.
مساحت کلی رفسنجان نیز ۷۷۵۱ هکتار با جمعیت کلی ۱۵۱ هزار و ۴۲۰ نفر است و ۴۱۸.۴۲ هکتار از این مساحت با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۴ نفر در مناطق حاشیه‌نشین جای دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.