صفحه اصلی / فروش فوق العاده با ۱۵ درصد تخفیف در واحدهای صنفی

فروش فوق العاده با ۱۵ درصد تخفیف در واحدهای صنفی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی روز سه شنبه در در گفت وگوی زنده با شبکه خبر سیما با اشاره به برگزاری فروش فصلی پاییزه در مصلای تهران افزود:به دو دلیل نیازی به برگزاری نمایشگاه در تهران احساس نمی شود؛ یکی اینکه در تامین کالاهای مصرفی به هیچ عنوان با مشکل مواجه نیستیم. دوم اینکه با فراوانی عرضه کنندگان کالا در بنگاههای صنفی و فروشگاههای زنجیره ای در فروش این اقلام روبرو هستیم که خود توانایی تامین تقاضای بازار را دارند.
فاضلی با اشاره به تقاضای انواع کالاهای مصرفی شامل نوشت افزار، پوشاک و کیف و کفش از جانب  خانواده ها در آستانه بازگشایی مدارس در کل کشور گفت : در تامین این کالاها کمبودی در کشور وجود ندارد. از مردم هم می خواهیم که از مکان هایی تحت عنوان نمایشگاه که بدون مجوز اقدام به عرضه کالا می کنند، خرید نکنند. امروز نیازهای مردم را از طریق فروش های فوق العاده در واحدهای صنفی تامین می کنیم.
وی با بیان اینکه سمت و سوی نمایشگاه بر خرید متمرکز از جانب مردم است، اضافه کرد: از فروش نوشت افزار چه از طریق واردات و چه تولید داخلی، سود زیادی نصیب فروشندگان واحدهای صنفی نمی شود اما با این وجود، در فروش فوق العاده صنوف در بخش کیف و کفش و پوشاک تخفیف حداقل ۱۵ درصد لحاظ شده است.
رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در سال ۹۲ و۹۳ تامین کننده ۳۰ درصد از انواع محصولات مورد نیاز دانش آموزان در داخل کشور بودیم، افزود: امروز با رشد ۱۵ درصدی، تامین کننده بیش از ۴۵ درصد این اقلام در داخل کشور هستیم ضمن اینکه امسال برندهای جدید با کیفیت بالا در بازار عرضه شده است.
وی اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه باید فرآیند قانونی آن طی شود که از ارائه درخواست  به اتاق اصناف و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز می شود؛ سپس مراحل اخذ مجوز از اداره اماکن تا مجموعه نمایشگاهی که در وزارتخانه صمت  نهادینه شده ؛ حتما باید طی شود.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مردم و مصرف کنندگان با مراجعه به نمایشگاههایی که از طریق رسانه ها معرفی و تبلیغ می شوند، اجازه سوء استفاده به کاسبان غیر واقعی  را ندهند و با خرید تولیدات داخلی به تولیدکنندگان کشور کمک کنند.
وی افزود: مردم بدانند فقط وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران می توانند نسبت به صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه اقدام کنند و چنانچه نمایشگاه دارای مجوز مربوطه بود، آن نمایشگاه قانونی است.
فاضلی افزود: مردم  با خرید کالاهای ایرانی مانند دفتر، کیف و کفش و سایر اقلام ایرانی که دارای کیفیت بالاتر از مشابه وارداتی است و با فرهنگ ایرانی همخوانی دارد، می توانند به تقویت تولیدات ملی کمک کنند .
رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص پوشاک ایرانی هم گفت: در بحث پوشاک و روپوش مدارس با انباشت تولیدات مواجه هستیم و هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی درباره علت برگزاری برخی نمایشگاه ها در سطح شهر توضیح داد: برگزاری نمایشگاه نیازمند فرایندهای خاصی است اما برخی افراد که فقط به دنبال کاسبی خود هستند، بدون مجوز اقدام به برگزاری نمایشگاه می کنند و هیچ نظارتی هم بر فعالیت آنها وجود ندارد.
فاضلی در عین حال گفت: هم تولیدکننده مکلف است کیفیت تولیدات خود را بهبود بخشد و هم مردم با خرید محصولات داخلی می توانند در این جهت کمک کنند. اکنون بسیاری از اقلام وارداتی از کشورهایی مانند چین وارد می شود که دارای کیفیت بسیار پایینی است  ضمن اینکه برخی نقوش کیف های وارداتی با فرهنگ ما همخوانی ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.