صفحه اصلی / کاهش ۲۵ درصدی واردات کیف مدارس

کاهش ۲۵ درصدی واردات کیف مدارس

به گزارش کسب و کر نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محسن خردمند  با بیان اینکه بسیاری از تولیدات داخلی با اجناس وارداتی در کیفیت رقابت می کند، افزود: در سال های گذشته ۶۰ درصد نیاز بازار به کیف مدارس از طریق واردات تامین می شد اما امسال این رقم ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی ادامه داد: اکنون که در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، به علت رقابتی شدن و تنوع زیاد کیف مدارس در بازار شاهد گرانفروشی و افزایش قیمت نخواهیم بود؛ البته درصورت مشاهده و یا گزارش مردمی بلافاصله و بدون دریافت وجه  به شکایت مصرف کننده در زمینه قیمت و کیفیت رسیدگی می شود.
رئیس اتحادیه سراجان با بیان اینکه در آستانه مهرماه با تداخل صنفی مواجه می شویم ، اضافه کرد: متاسفانه در دو ماه آینده شاهد عرضه و فروش کیف مدارس از جانب واحدهای صنفی غیر مرتبط خواهیم بود که همه ساله با این معضل روبرو هستیم.
وی همچنین از فروش فوق العاده ۱۰ تا ۴۰ درصدی کیف مدارس در واحدهای صنفی مجاز خبر داد و گفت: قیمت کیف تولیدات داخلی از ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان و همچنین قیمت کیف خارجی از ۶۵  تا ۱۴۵ هزار تومان  پیش بینی شده است.
محسن خردمند از افزایش ظرفیت تولیدات داخلی خبر داد و افزود: با حمایت دولت از طریق اصلاح قوانین مالیاتی و بیمه کارگران و همچنین تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین می توان بیشتر از گذشته به افزایش تولیدات داخلی امید بست.
به گفته وی کالای ایرانی مستلزم حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین فرهنگ سازی است تا مصرف کنندگان نیز خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند.

همچنین مطالعه کنید:

الزام صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهرماه

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.