صفحه اصلی / سایت های مجازی، بازار سمساری را از رونق انداخته اند

سایت های مجازی، بازار سمساری را از رونق انداخته اند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، داود عبداللهی فرد در گفت وگو  افزود: رکود در بسیاری از صنوف و کسب وکارها مشهود است و در این میان فعالیت سایت های مختلف در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش لوازم دست دوم بازار سمساری و امانت فروشی را از رونق انداخته و این روزها کسبه این صنف فروش اندکی دارند.
وی تصریح کرد: یک زمانی صنف سمساری به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده کالای دست دوم بود اما  فعالیت رو به گسترش سایت های مجازی سبب شده تا تعدادی از کسبه تعطیل شوند . بیشتر کسبه این صنف و به صورت سنتی فعالیت می‌کنند و آشنایی کامل با کسب و کارهای نوین ندارند.
رییس اتحادیه سمساران تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر اتحادیه سمساران تهران ۸۵۰ عضو رسمی دارد و  ۲۵۰ عضو  به دلیل مشکلاتی مانند مسابل ملکی و یا اجاره ای بودن هنوز نتوانسته اند مجوز دریافت کنند که پرونده آنان در دست اقدام است.
وی در خصوص نرخ گذاری اشیاء دست دوم اظهار کرد: کالای نو و آکبند دارای نرخ نرخ مصوب است و کالای دست دوم قیمت ها به صورت توافقی بسته به نو و تمیز بودن کالا بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد و نرخ مصوبی وجود ندارد.
عبداللهی فرد تصریح کرد: سمساری ها نقش مهمی در کمک به تامین لوازم افراد کم درآمد دارند. خانواده هایی که از نظر مالی مشکل دارند، با مراجعه به این مغازه ها مشکل شان را در تامین لوازم زندگی رفع می‌کنند و خرید از این مغازه ها، برای افرادی که از نظر مالی توان خرید کالای نو را ندارند می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.
وی افزود: یکی از روش های خرید کالای دست دوم از طریق آگهی صورت می گرفت که قبلا در این مورد مشکلات زیادی داشتیم که افراد سودجو اقدام به چاپ آگهی می کردند اما در جلسه ای که با روزنامه همشهری داشتیم مقرر شد تنها آگهی افرادی که از اتحادیه نامه مجوز کسب داشته باشند، چاپ شود و با این اقدام بسیاری از مشکلات کاهش یافت.
عبداللهی فرد در خصوص مالیات مشاغل اظهار کرد: در چند سال اخیر با وجود توافق های صورت گرفته بین اتاق اصناف و سازمان امور مالیاتی میزان مالیات های تعیین شده بازهم بالا است . به عنوان نمونه مالیات ۲ میلیون تومانی یک واحدصنفی به ۸ میلیون تومان رسیده و رکود بازار نیز  سبب شده تا واحدهای صنفی توان پرداخت مالیات را نداشته باشند و این مساله همه صنوف را در بر می گیرد.
وی گفت: امیدواریم که دولت دوازدهم دید وسیع تری برای رشد اقتصادی کشور داشته باشد و برنامه های جامع تری را در این زمینه اجرا کند تا همه صنوف شاهد تحول اقتصادی و رونق بازار باشند .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.