صفحه اصلی / داورزنی: اختلافی با کشتی نداریم/ استقبال‌ها طبق پروتکل است

داورزنی: اختلافی با کشتی نداریم/ استقبال‌ها طبق پروتکل است

استعفای وی از سوی وزارت ورزش و جوانان مورد تایید قرار گرفته و به زودی وزیر ورزش جانشین او را معرفی خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از محمدرضا داورزنی درباره زمان برگزاری انتخابات برخی از فدراسیون‌ها از جمله تیروکمان، والیبال، شنا و سایر فدراسیون‌ها اظهار کرد: درباره برگزاری انتخابات فدراسیون تیروکمان باید بگویم این فدراسیون در حال حاضر مشکل اصلاح اساسنامه دارد و به محض اینکه اساسنامه این فدراسیون به تایید دولت برسد، انتخابات آن برگزار خواهد شد. در حال حاضر فدراسیون تیروکمان به دنبال اصلاح اساسنامه خود از سوی فدراسیون جهانی است و بعد از به تصویب رسیدن در فدراسیون جهانی و همچنین بعد از اینکه دولت اساسنامه جدید تیروکمان را تایید کند، انتخابات آن برگزار خواهد شد. به هر صورت برگزاری انتخابات تیروکمان بستگی به تایید دولت دارد تا بتوانیم شرایط برگزاری انتخابات این فدراسیون را به زودی فراهم کنیم. همچنین درخصوص والیبال باید بگویم که ظرف یکی دو هفته آینده مراحل ثبت نام کاندیداها و انتخابات شروع خواهد شد. تا پایان سال ما ۱۴-۱۵ انتخابات داریم که سعی می‌کنیم به موقع انتخابات را در اسرع وقت برگزار کنیم.
وی درباره انتقادات برخی از ملی‌پوشان فوتبال و بویژه کی‌روش به خاطر عدم استقبال مسئولان وزارت ورزش از ملی‌پوشان فوتبال بعد از بازگشت از کره جنوبی افزود: اینکه وزارت ورزش به استقبال چه کسی یا چه شخصیتی برود در این زمینه پروتکل و دستورالعملی وجود دارد که طبق آن پروتکل وزارت ورزش وظیفه دارد به استقبال تیم‌ها برود. ما بر اساس پروتکلی که فدراسیون فوتبال در این زمینه دارد سعی می‌کنیم به استقبال تیم‌های فوتبال در رده‌های سنی مختلف برویم. ما در این زمینه در وزارت ورزش و جوانان آیین‌نامه داریم و بر اساس آیین‌نامه تصمیم می‌گیریم که تیمی که قرار است بعد از بازگشت از مسابقه‌ها مورد استقبال قرار بگیرد در چه رده‌ای موفق به کسب عنوان شده و آیا این رده در سطح جهانی است یا المپیک.
داورزنی گفت: به هر صورت این چیزی است که فدراسیون فوتبال باید پروتکل آن را تعریف کند که ما بر اساس آن از تیم‌های ورزشی بعد از بازگشت از مسابقه‌های مختلف به استقبال آن‌ها برویم. من سعی می‌کنم خیلی به این موضوع ورود پیدا نکنم. اما به هر صورت برای وزارت ورزش و جوانان این امر مهم است که به استقبال چه تیمی در چه رده‌ای برود. اگر تیمی بتواند در قهرمانی جهان روی سکو قرار بگیرد و یا در المپیک افتخارآفرینی کند، بر اساس پروتکلی که داریم باید به استقبال چنین تیم‌هایی برویم. اگر ملی‌پوشان فوتبال در این زمینه انتقاد کرده‌اند من در جریان انتقاد آن‌ها نیستم. باید فدراسیون فوتبال برنامه را مشخص می‌کرد تا بر اساس آن برنامه به استقبال تیم فوتبال می‌رفتیم. در هر صورت تیمی که از کره جنوبی برگشت، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال نیز همراه این تیم بوده است و اگر قرار به استقبال از چنین تیمی بود ما وظیفه داشتیم که حتما به استقبال آن‌ها می‌رفتیم که وزارت ورزش و جوانان سعی می‌کند به وعده‌هایی که به فوتبالیست‌ها داده عمل کند و جوابگوی زحمات و تلاش آن‌ها باشد. ضمن اینکه معاونت‌های وزارت ورزش و جوانان نمی‌توانند به طور مرتب در فرودگاه مستقر باشند. چه کسی از چه مسابقه‌ای برمی‌گردد و به استقبال آن‌ها برود. ما طبق پروتکل و دستورالعملی که داریم عمل می‌کنیم.
او همچنین خبر از اهدای پاداش ملی‌پوشان فوتبال که موفق به صعود به جام جهانی شده‌اند داد و گفت: پاداش ملی‌پوشان فوتبال که موفق به راه‌یابی به جام جهانی شده‌اند طی چند روز آینده پرداخت خواهد شد.
داورزنی همچنین درباره استعفای قریب، عضو هیات مدیره استقلال و تعیین جانشین وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مسعود سلطانی‌فر مسئولیت دارد و وی ظرف چند روز آینده جانشین وی را مشخص خواهد کرد. به هر صورت استعفای قریب مورد موافقت قرار گرفته و ظرف چند روز آینده جانشین او مشخص خواهد شد.
معاون وزیر ورزش درباره موضع‌گیری وزارت ورزش و جوانان نسبت به ناکامی‌ که کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی داشت و اینکه چرا نسبت به نتایج به مراتب ضعیف‌تر تکواندو در المپیک و مسابقات جهانی چنین موضع‌گیری صورت نگرفته است اظهار کرد: بحث ما در این زمینه تنها کشتی نیست. مجموعه فدراسیون‌ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است و ما باید جوابگوی عملکرد تمام فدراسیون‌ها باشیم نه تنها فدراسیون کشتی. من به عنوان معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی در این زمینه مسئولیت دارم تا نتایج و عملکرد کشتی‌گیران آزاد را در رقابت‌های جهانی اخیر مورد بررسی قرار دهم و علت آن را پاسخگو باشم. به هر صورت بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی هیچ اختلافی وجود ندارد و ما بر اساس وظایفی که نسبت به فدراسیون‌های مختلف داریم سعی می‌کنیم نتایج آن‌ها را بویژه درباره فدراسیون‌هایی مثل کشتی که در طی سال‌های گذشته عملکرد بسیار موفقی داشتند ارزیابی خود را بررسی و علت را مورد بررسی قرار دهیم.
داورزنی گفت: واقعا نتایج اخیر کشتی آزاد غیرمنتظره بود و این چیزی است که ما را برای بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی و ۲۰۲۰ المپیک نگران می‌کند. ما سعی می‌کنیم علت این شکست و نتایج ضعیف را مورد بررسی قرار دهیم و با تحلیل به موقع و درست، سعی کنیم در این دو رویداد به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم. بدون شک من در کنار فدراسیون کشتی هستم و تمام تلاشم این است که با کمک به این فدراسیون شاهد قهرمانی دوباره کشتی آزاد در رویداد آینده باشیم. همچنین تحلیل ما درباره کشتی آزاد تحلیل فنی نیست. این مربوط به شورای فنی کشتی آزاد است که در این زمینه نتایج را بررسی و علت شکست آن‌ها را به ما اعلام کند. ما سعی می‌کنیم آن بخشی را که به ما مربوط می‌شود مورد بررسی تحلیل قرار دهیم و به فدراسیون کشتی جهت رفع نواقصی که در مسابقه‌های که اخیر داشته‌اند کمک کنیم و اینکه علت این شکست چه بوده است. وزارت ورزش و جوانان سعی می‌کند در این زمینه حضور پررنگی داشته باشد تا کشتی باز هم به جایگاه اول خود برسد.
وی اضافه کرد: موضوع نتایج اخیر کشتی آزاد از نظر وزارت ورزش و جوانان یک موضوع کاملا عادی است و حساسیت برانگیز نیست و ما بر اساس ماموریتی که در این زمینه داریم سعی می‌کنیم به فدراسیون کشتی کمک کنیم. نه تنها فدراسیون کشتی بلکه سایر فدراسیون‌هایی که برای ما حساسیت بیشتری دارند و باید بتوانند در آینده به نتایج بهتری دست پیدا کنند. همان طور که خود شاهد بودید کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به نتایج اخیر کشتی آزاد عکس‌العمل نشان داد و سعی کرد با دقت عمل بیشتری به این مسئله ورود پیدا کند تا دیگر ما شاهد نتایج ضعیف کشتی آزاد در آینده نباشیم. البته این مختص کشتی نیست و ما نسبت به تمام رشته‌ها از جمله تکواندو ماموریت داریم تا نسبت به آن‌ها حساسیت نشان دهیم تا شاهد موفقیت رشته‌های مدال‌آور ما از جمله کشتی، تکواندو و… باشیم. ما بر اساس استراتژی که برای فدراسیون‌ها تدوین کردیم سعی می‌کنیم بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشیم تا مانع افت نتایج آن‌ها در آینده باشیم.
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی تاکید کرد: کشتی ر ارزیابی عملکرد ما در سال ۹۵ جزو سه رشته برتر بود و ما انتظار داریم که این رشته و همچنین تکواندو، ورزش جانبازان و معلولان و والیبال و سایر رشته‌هایی که در سال ۹۵ عملکرد موفقی داشتند دچار افت عملکرد نشوند. البته والیبال نیز در لیگ جهانی نتایج راضی کننده‌ای نداشت و یا تکواندو در المپیک عملکرد ضعیفی داشت. ما سعی می‌کنیم که حساسیت بیشتری نسبت به رشته‌های مدال‌آور داشته باشیم تا انتظارات ما را برآورده کنند و این آسیب شناسی تنها خاص رشته کشتی نیست و وزارت ورزش و جوانان بر اساس رسالتی که دارد سعی می‌کند با بررسی نتایج تمام رشته‌های مدال‌آور و برطرف کردن موانع و ضعف‌های آن‌ها شاهد افتخارآفرینی این رشته‌ها در بازی‌های جاکارتا ۲۰۱۸ اندونزی و ۲۰۲۰ پارالمپیک باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.