صفحه اصلی / واقعه غدیر امسال در ۱۴۳ نقطه از کشور بازسازی می شود

واقعه غدیر امسال در ۱۴۳ نقطه از کشور بازسازی می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم در نشست خبری این ستاد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حججی، گفت: غدیر خم بزرگترین حادثه تاریخ اسلام و ادامه رسالت انبیاء و امام بر حق بود، این امانت الهی در طول تاریخ باقی مانده و امروز با انقلاب شکوهمند اسلامی جلوه های بیشتری از آن را شاهدیم.
وی واقعه غدیر را واقعه ای انسان ساز برشمرد و ادامه داد: همه بخش های مردم نهاد و ارگان ها و سازمان هایی که توفیق مشارکت در این موضوع را دارند، با هدایت علما در بازسازی این واقعه شرکت دارند.
رئیس شورای سیاستگذاری ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر خم گفت: در سال گذشته علاوه بر ایران، عراق و سوریه در ۱۵۰ نقطه از کشور این واقعه بازسازی شد. امسال نیز با همکاری مردم در ۱۴۳ نقطه در داخل کشور و یک نقطه در خارج از کشور برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال با مشارکت گسترده مردم اعم از شیعه و سنی این واقعه بازسازی می شود؛ به طوریکه در استان سیستان و بلوچستان در ۱۱ نقطه این مراسم برگزار خواهد شد.
سردار فضلی با اشاره به اقبال مردم به این مراسم، گفت: در برخی نقاط درخواست اجرای برنامه برای مدت بیشتری وجود دارد.
در ادامه این نشست ظریفی منش مدیرعامل بنیاد غدیر با بیان اینکه روز غدیر خم، روز تعیین مسیر امت پس از رسول الله(ص) بود، گفت: توصیف این واقعه مد نظر ما نبوده است، آنچه دنبال می کنیم ترویج فلسفه و ابلاغ پیام غدیر به مسلمانان و جهانیان است.
وی افزود: شعار امسال ما «لبیک یا رسول الله» است که مجموعه برنامه های سال جاری در همین مسیر طرح ریزی شده است.
ظریفی منش غدیر را بعنوان بزرگترین راهبرد اسلامی برای مدیریت جهان برشمرد و گفت: پیام غدیر باید از مرزها عبور کند و به بشریت برسد تا از این راهبرد کلان برای بهسازی شرایط دشوار حاکم بر جهان استفاده کند.
وی ادامه داد: نماز عید غدیر در حرم حضرت عبدالعظیم به امامت آیت الله صدیقی در کنار برنامه های متنوع فرهنگی برگزار خواهد شد.
رئیس بنیاد بین المللی غدیر تاکید کرد: عید غدیر متعلق به شیعه و اهل سنت است که به همین دلیل در کلیه شهرهای شیعی و اهل سنت برنامه های بازسازی واقعه غدیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: اعتقاد داریم بازسازی واقعه غدیر با ارزش تر از کتاب های چند صد صفحه ای است چراکه تاثیر هنر بر افراد بسیار بیشتر از موارد دیگر است.
یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر نیز در این نشست خبری با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر با حمایت مراجع عظام تقلید در سال ۸۹ آغاز شد، گفت: به همت مردم امسال برای هشتمین سال خطبه غدیریه در سراسر کشور طنین انداز می شود.
وی افزود: قریب به ۱۷۰۰ نفر در بازسازی این واقعه هنرنمایی می کنند و در ۲۶ نقطه از کشور امسال بازسازی غدیر با مدیریت اهل سنت برگزار خواهد شد.
سلیمانی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در  کشورهایی که در منطقه خواستار برگزاری این واقعه هستند در آینده امکان برگزاری این مراسم را در این کشورها فراهم شود.

همچنین مطالعه کنید:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

به گزارش کسب و کار نیوز ، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.