صفحه اصلی / ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی در ماکو در ۵ ماه

۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های عمرانی در ماکو در ۵ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فعالیت های سازمان منطقه آزاد ماکو بر اساس ضرورت و نیاز سنجی صورت گرفته و در حال حاضر هم بیشتر فعالیت های سازمان در بخش راه ها، فرودگاه و فعالیت های عمرانی صورت می گیرد.
حسین فروزان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ کیلومتر احداث راه و جاده در دست اقدام است، افزود: تا نیمه سال آینده احداث تمامی راه ها به اتمام رسیده و مشکلی از بابت راه در داخل منطقه آزاد ماکو وجود نخواهد داشت.
وی در ادامه از به بهره برداری رسیدن کامل فرودگاه ماکو در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با پایان تمامی زیرساخت های فرودگاه منطقه آزاد ماکو این فرودگاه با حضور مقامات کشوری با ظرفیت کامل شروع بکار خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین به مبادلات تجاری ۱۸ میلیاردی در این منطقه از طریق مرز و گمرک بازرگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پایانه صادراتی این منطقه با هزینه ۳۵ میلیارد تومانی در حال فعالیت بوده که با فعالیت این پایانه هزینه صادرات شرکتهای پتروشیمی ۲۰ درصد کاهش یافته و در یک ماه گذشته هم حجم صادرات آنها به دوبرابر افزایش یافته است.
فروزان به احداث ۴۰ کیلومتر راه روستایی هم اشاره کرد و گفت : جاده لجستیک این منطقه هم با ۹ کیلومتر طول برای جلوگیری از تردد کامیونها در جاده بین ماکو و بازرگان بزودی به اتمام می رسد.
وی همچنین از احداث سه هتل بزرگ ۵ ستاره برای افزایش جذب مسافر و گردشگر در منطقه آزاد ماکو خبر داد.
امام جمعه ماکو نیز در این مراسم وحدت و اتحاد را سفارش شهدا و امام راحل برای رشد و توسعه کشور اعلام کرد و گفت: دست در دست هم بدهیم تا اهداف و آرمانهای امام و شهدا را در این منطقه جاری سازیم.
حجت الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به قوانین مناطق آزاد و اجرای آن در این منطقه هم اشاره کرد و افزود: لازم است بر طبق قوانین روشن، حاکمیت در مناطق آزاد بطور واضح روشن شده تا از به وجود آمدن مشکل جلوگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.