صفحه اصلی / من در ابتدای راهی ایستاده ام که برایش آرزوهای بزرگی دارم

من در ابتدای راهی ایستاده ام که برایش آرزوهای بزرگی دارم

 او در حال حاضر مدیرعامل شرکت پارس آتنادژ فعال در زمینه امنیت شبکه می باشد. برایمان از انگیزه ها و دلایل شروع فعالیت کارآفرینی اش می گوید:
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از انجمن زنان کارآفرین، در سال ۱۳۶۳ در خانواده ای متوسط متولد شدم. پیش از ورود به دوره دبیرستان تابستان ها را در گروه های تحقیقات بازار می گذراندم. در دوره دبیرستان شاگردان خصوصی داشتم و زمان زیادی را صرف تدریس دروس ریاضی، هندسه، فیزیک و انگلیسی می کردم. انگیزه حقیقی من در آن روزها بیش از هر چیز استقلال مالی بود.
در سالهای تحصیل دوره لیسانس در رشته نرم افزار، بر خلاف تصور همگان از دانشگاه های ایران، درک کردم که دانشگاه فضای بسیار مناسبی برای یادگیری است. در این دوره طرز فکر یک مهندس کامپیوتر را آموختم و در کنار درس در شرکت های کامپیوتری کارآموزی کردم.
کارآموزی و نگاهی آگاهانه به نگرش و دستاورد اطرافیانم به بازار کار، اول از هر چیز به من آموخت که راه میان بری وجود ندارد. تلاش، شکست، عبرت، شروع از صفر و مجددا تلاش تنها راه رسیدن به اهداف است و در واقع ارزش هر فرد به اندازه تلاش و پشتکار اوست! همچنین یاد گرفتم که برده پول نباشم. بلکه تلاش کنم تا پول برده من باشد. همین موضوع سبب شد تا به آسانی بپذیرم به مدت دو سال در مقابل یادگیری بیشتر با پول بسیار کمتر کار کنم. در این مدت از شبکه، سخت افزار، فروش و مهندسی محصول اطلاعات کافی فراگرفتم و البته یک روز از هفته را به طور ثابت از پدرم در خصوص مدیریت آموختم.
همیشه این سوال در ذهنم وجود داشت که چرا شرکت های کامپیوتری در ایران بر روی چندین حوزه مختلف کار می کنند؟ این سوال اولین جرقه برای ایجاد کسب و کار شخصی ام بود. دپارتمان کوچکی در شرکت آتنا به من اختصاص داده شد تا در حوزه امنیت فعالیت کنم، با این دور نگاه که در صورت موفقیت، شرکت مستقلی از دامان این شرکت متولد شده و صرفا برروی حوزه امنیت شبکه و اطلاعات فعالیت نماید. علت انتخاب حوزه امنیت از سوی من فضای بکر اقتصادی و محیط علمی این رشته بود.
پس از ۱۰ ماه فعالیت، توانایی دپارتمان تحت نظارت من به حدی رسید که این بخش با ۵ نفر کارمند به عنوان شرکتی مستقل فعالیت خود را با دریافت نمایندگی از آنتی ویروس کسپرسکی در سطح کشور آغاز کرد.
بدون شک این شروع سرآغاز مسائل و دغدغه های من به عنوان یک زن جوان در اداره یک شرکت مستقل بود. بزرگترین مسئله نگاه سازمان ها به مقوله امنیت به عنوان یک کالای لوکس بود. از آنجایی که دانش مسئولین در سازمانها در این حوزه به حد کافی نبود، توجیه توانایی ها و عدم توانایی های محصول شرکت در برقراری امنیت سازمان بسیار زمان بر و سخت بود. علاوه بر این، راه اندازی یک شرکت نوپا نیازمند ساعتهای طولانی کار است و با توجه به تحصیل همزمان من در دوره فوق لیسانس، گاها ساعات کار من تا ۱۰ شب نیز به طول می انجامید. جدای از اینها مسئولین سازمان ها علاقه ای به مذاکره و مباحثه فنی و بازرگانی با یک زن نداشتند و عدم اطمینان ایشان به یک زن مهمترین مسئله ای بود که در سال اول با آن مواجه شدم. متقاعد نمودن مسئولین به توانایی های یک زن جوان در حوزه بسیار تخصصی امنیت نیازمند جلسات طولانی و پشتکار بسیار بود.
از جانبی دیگر برای بسیاری از مردان کار کردن برای شرکتی به مدیریت یک زن کاملا تعریف نشده است و بارها و بارها افراد تنها به این دلیل در مصاحبه انصراف داده اند. این موضوع پس از استخدام نیز گاهی پایان ندارد و معمولا حفظ حریم ها در کنار قاطعیت و کنترل، در محیط کاری که بیشتر پرسنل مرد هستند، با مسائلی روبرو است.
با تمام اینها تنها پس از ۳ سال از شروع راه خود، شرکت پارس آتنا دژ رشد بسیار چشمگیری داشته و در حال حاضر با ۲۵ پرسنل در حال فعالیت است . آتنادژ در این مدت توانسته اعتماد بیش از ۳۰۰ مشتری بزرگ را به خود جلب کند. نام این شرکت در محصولات خانگی امنیت کاملا شناخته شده و گارانتی شرکت برای خریداران و فروشندگان ارزشمند است.
یکی از بزرگترین دلایل این موفقیت را ارائه خدمات پس از فروش متفاوت می دانم. از آنجایی که در کشور ما ارباب رجوع جایگاه ارزنده ای ندارد، تمام تلاشم را کردم تا از شرکت های موفق در این زمینه رموز موفقیتشان را بیاموزم و نهایتا خدماتی متفاوت از دیگران در کشور ارائه نمایم.
امروز با نگاهی به گذشته دو مهم در ذهنم شکل می گیرد. اول آنکه بی شک بدون حمایتها، هدایتها، آموزش ها و همراهی های پدرم امروز در چنین جایگاهی نبودم و همواره ایشان برایم الگویی ارزنده و قابل تقدیر بودند و دوم اینکه من در ابتدای راهی ایستاده ام که برایش آرزوهای بزرگی دارم. تلاشم بر این است که شرکت پارس آتنا دژ در قدم اول در کشور و در قدم دوم در سطح جهان به عنوان یک شرکت مطرح در زمینه امنیت شبکه و اطلاعات فعالیت نماید و مهمتر آنکه خدمات امنیتی را به کاربران خانگی به عنوان یک سرویس ارزش افزوده ارائه نماید.
من در ابتدای راهی ایستاده ام که برایش آرزوهای بزرگی دارم

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.