صفحه اصلی / تاکید بیانیه چهارمین همایش صنعت پخش ایران بر آینده پژوهی و کسب وکارهای نوین صنعت پخش

تاکید بیانیه چهارمین همایش صنعت پخش ایران بر آینده پژوهی و کسب وکارهای نوین صنعت پخش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، در این بیانیه آمده است: برگزاری چهارمین همایش صنعت پخش ایران، در شرایطی که اقتصاد کشور پس از برجام درگیر مسائل مالی و اقتصادی است با استقبال درخور توجه فعالان صنعت پخش، مسئولان دولتی، اساتید و دانشجویان، شرکت های پشتیبانی و خدماتی و ارائه دهندگان خدمات به شرکت های پخش روبرو شد؛ این حضور چشمگیر نشان از توفیق این گردهمایی در مطرح کردن مشکلات و دغدغه های صنعت پخش و توجه به آینده را دارد. 
تلاش برای ایجاد تفکر آینده پژوهی در صنعت پخش و ایفای نقش موثرتر در اقتصاد کشور وظیفه ای است که فعالان صنعت با اعتقاد وعزمی راسخ در مسیر آن گام بر می دارند و تا رسیدن به نتیجه دلخواه به تلاش خود ادامه خواهند داد. روش های علمی مدیریتی و رویکردهای نوین پخش و فروش مجازی از مواردی است که مورد استفاده فعالان صنعت پخش قرار خواهد گرفت .
این بیانیه می افزاید: در ادامه تلاش های سه سال گذشته برای همگام سازی مثلث دولت، صنعت و دانشگاه، امسال نیز دست اندرکاران این همایش آمادگی خود را برای حمایت از پژوهش های علمی و میدانی مرتبط با صنعت، بویژه در زمینه توسعه و توانمندسازی شرکت های پخش و چالش های آینده اعلام می دارد و از اساتید و دانشجویان دعوت می کند تا با مشارکت فعال در این طرح ها، دولت و صنعت را پشتیبانی کنند.
شرکت های پخش از دست اندرکاران و مسئولان امر درخواست می کنند تا برای بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی، خلاء های قانونی و گره های موجود در قوانین فعلی را مورد کارشناسی قرار داده و در پی برطرف کردن آنها برآیند. مسائل و مشکلات مالیاتی، مشکلات تامین نقدینگی، مطالبات شرکت های پخش دارویی، معضلات ترافیکی، مشکلات اصناف و اتحادیه ها از مواردی است که فعالان صنعت خواستار تلاش برای بر طرف شدن آنها هستند.
در ادامه بیانیه آمده است: براساس مباحثی که در این همایش مطرح شد شرکت های پخش آینده اندیشی، برنامه ریزی در زمینه توسعه و توانمندسازی خود، بهبود فرایند های اجرایی، ایجاد تفکر برندسازی در صنعت پخش، استفاده از فناوری های نوین و توجه به بازار های هدف جدید و همچنین سودآوری، چابکی و به روز شدن را سرلوح امور خود قرار خواهند داد. انجمن ملی صنعت پخش نیز متعهد می شود از طریق کمیته های تخصصی و با همکاری اعضاء برای ارائه راهکارهای اجرایی مناسب همت گمارد .
با توجه به علاقمندی دولت برای واگذاری امور اجرایی صنایع به NGO های تخصصی و کم رنگ کردن تصدی گری دولت، این انجمن با اعلام علاقه مندی خود برای پذیرش بیشتر این گونه فعالیت ها از متولیان وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست دارد با تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور نمایندگان این انجمن به بررسی دقیق و ارائه راهکارهای لازم برای رفع موانع کسب وکار و معضلات اجرایی این صنعت همت بگمارند.
با توجه به اهمیت سرمایه های انسانی در فرایندهای صنعت پخش، توصیه های این همایش به شرکت کنندگان، آموزش کارکنان و مدیران برای فعالیت در شرایط اقتصادی و آشنایی با رفتار مصرف کنندگان شرایط کنونی، توانمندسازی شرکت ها و افزایش توان رقابتی آنهاست. در راستای تحقق این اهداف کمیته آموزشی انجمن آمادگی خود را برای همکاری و ارائه خدمات به شرکت های پخش اعلام می دارد .
این بیانیه در خاتمه می افزاید: دبیرخانه هماش از همه اندیشمندان و صاحبنظران، دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان صنعت و دانشگاه دعوت می‌ کند که مقالات و تحقیق های خود را برای اعتلای صنعت پخش و حل مشکلات پیش رو تا زمان تشکیل همایش پنجم در پاییز سال ۱۳۹۷ در اختیار دبیرخانه همایش قرار دهند .
برپایه این گزارش، در روز پایانی همایش «امید نجبا» مدرس و مشاور مدیریت و توسعه کسب و کار و معاون مدیرعامل کانون «ایران نوین» در باب راهکارهای تاثیرگذاری ابزارهای بازاریابی و تبلغاتی بر فروش محصولات به ایراد سخن پرداخت. 
وی گفت: امروز صنعت کشور نیازمند تفکر آینده نگر است و مدیریت تصمیم گیری در برنامه های بازاریابی و فروش می تواند موجب رشد و اعتلای صنایع مختلف باشد. 
نجبا تصریح کرد: به پشتوانه راهکارهای نوین بازاریابی و فروش می توان زمینه ساز نسل نوین صنعت پخش شد و ابزارهای تبلیغاتی صرفه جویی اقتصادی با توجه ویژه به محتوای مناسب و تحول در فروش و بالا رفتن سهم بازار شرکت های تولیدی و پخش را در پی خواهد داشت. 
پیش از این «عباس تابش» مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این همایش اظهار کرده بود: با کمک شرکت‌های پخش توانستیم چهار هزار انبار را در سامانه انبارها شناسایی کرده و امروز به عنوان یکی از پیشگامان مبارزه با قاچاق، از خدمات این شرکت‌ ها استفاده کنیم، زیرا این شرکت‌ها امکان حضور کالاهای قاچاق را در زنجیره توزیع خود نمی ‌دهند.
همچنین «سهراب کارگر» عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های صنعت پخش در این همایش خاطرنشان کرده بود: همراه با با تحولات جهان، همچنین رشد و توسعه اقتصادی و جهانی شدن، شبکه توزیع کالا و خدمات در حال تغییر و پوست اندازی است.
به گفته این مقام مسئول، اقتصاد نوین جهانی با انقلاب فناورانه همراه است، به طوری که فضای کار و مسیرهای خرید و فروش و تحویل کالا از یک فضای واقعی به فضای مجازی تغییر شکل داده است.
کارگر تصریح کرد: این صنعت در آینده نزدیک باید شرایط و روش‌های اجرایی خود را با تغییرات پیش رو هماهنگ کرده و مورد بازنگری قرار دهد.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.