صفحه اصلی / شاهد رونق تولید و صادرات در صنعت شیشه هستیم

شاهد رونق تولید و صادرات در صنعت شیشه هستیم

و گفت: رونق تولید و صادرات موجب شد شرکت ها و کارخانه های داخلی تولید بسیار مناسبی داشته باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  «حسین زجاجی» دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه  افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه نگاه به بیرون و جذب کشورهای دیگر برای حضور در ایران است.
وی افزود:یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی ها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی،حضور در نمایشگاه هاست که بعنوان یک شاخه مهم بازرگانی بین الملل مطرح است و لذا ما بر اساس همین اصل اولین نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته را برگزار می کنیم.
وی اظهارداشت: در نظر داشتیم با برپایی این نمایشگاه به جای اینکه در نمایشگاه های خارجی حضور یابیم زمینه ای فراهم کنیم تا کشورهای دیگر نیز در نمایشگاه داخلی شرکت کنند. 
دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه اعلام کرد که در این نمایشگاه ها کشورهای آلمان، ایتالیا، چین و فرانسه حضور دارند . 
زجاجی بیان کرد: امروز نیز نماینده نمایشگاه دوسلدروف که برگزار کننده بزرگ ترین نمایشگاه ها در جهان است در نمایشگاه حضور دارد و امیدواریم این نمایشگاه پایه ای برای افزایش صادرات و شناخت صنعت شیشه به دنیا باشد. 
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه وضعیت صنعت شیشه در ایران بسیار مطلوب است گفت: در سال‌های اوایل انقلاب بیش از ۷۰ درصد از نیاز داخل از طریق واردات انجام می شد. اما در دهه ۷۰ چند کارخانه شیشه‌سازی راه‌اندازی شد و در سال ۸۰ ما در این زمینه به خودکفایی رسیدیم.
دبیر انجمن صنعت شیشه تاکید کرد: هدف ما صادرات محور است و در منطقه بازار ۵۰۰ میلیونی داریم و علاوه بر کشورهای همسایه به ۳۱ کشور همچون ترکیه، هند، عراق، ایتالیا، کشورهای اروپایی صادرات داریم اما عمده صادرات ما به کشورهای همسایه است. 
وی در خصوص مشکلات صادرات صنعت شیشه گفت: کمبود نقدینگی و عدم حمایت از تولیدکنندگان و صادرات از مشکلات این حوزه است و از دولت دوازدهم می خواهیم در زمینه حمایت از صادرات اقدامات موثری انجام دهد. 
به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه شیشه و صنایع وابسته ازیکم تا چهارم شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی به کار خود ادامه می دهد و بازدید کنندگان می توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند. 
این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۷۲۵۵ متر مربع برپاست و ۶۷ شرکت خارجی و ۱۲ شرکت داخلی حضور دارند. 
این نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی صنعت شیشه در غرب آسیا است که شرکت های داخلی و کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و چین؛ انواع صنایع، دستگاه ها، تجهیزات و خطوط تولید، معادن و فرآوری مواد اولیه، انواع شیشه های ساختمانی، شیشه های نما، در و پنجره، شیشه های اداری، شیشه های اتومبیل، شیشه های ضد گلوله، ظروف کریستال و مواد اولیه خود را عرضه می کنند. 
گفتنی است صنعت شیشه کشور از سال ۱۳۸۰ به خودکفایی رسیده است و در ۱۰ کارخانه بزرگ شیشه سازی فعال کشور روزانه ۴۵۰ هزار مترمربع شیشه تولید می شود که از این میزان حدود ۴۰ درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و حتی اروپا صادر می شود. ۶۰ درصد تولید شیشه کشور، نیاز بازار داخل را به ‌خوبی تامین می کند(شیشه جام برای مصرف در ساختمان ها ، پنجره کاربرد دارد)
در سال های اخیر مردم و بخش خصوصی برای ساخت‌وسازهای ساختمان‌های خود بیشتر شیشه‌های دو جداره ۴ و ۶ میلیمتری استفاده می کنند چون با نصب این شیشه‌ها از آلودگی‌های صوتی و هدر رفت حرارت جلوگیری می‌شود.
در ۷ کارخانه شیشه سازی کشور هم شیشه فلوت تولید می‌شود. شیشه فلوت، آخرین روش تولید صنعت شیشه به‌شمار می‌رود که جایگزین شیشه‌های سنتی شده و موارد استفاده آن بیشتر در تولید شیشه‌های اتومبیل است.البته شیشه ضدگلوله که شامل چهار لایه ۶ میلی‌متری و دو لایه طلق ضخیم است در داخل تولید می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.