صفحه اصلی / اطلاعات استاندارد برای جذب سرمایه خارجی ارایه شود

اطلاعات استاندارد برای جذب سرمایه خارجی ارایه شود

 در ایران را خواستارند و باید اطلاعات لازم طبق اصول استاندارد ارایه شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، «کریس ویلسون»* امروز (یکشنبه) در همایش «یافته های جدید اکتشافی ایران» در ساختمان ایمیدرو افزود: امروز بررسی ها نشان می دهد بسیاری از طرح های جمهوری اسلامی در صنعت معدن شایستگی سرمایه گذاری دارد.
ویلسون افزود: واقعیت این است که سرمایه گذاران خصوصی تلاش می کنند با ارزیابی های فنی و اقتصادی به طرح های صنعت معدن ایران ورود کنند و براساس اطلاعات دقیق وارد میدان شوند.
این مشاور استرالیایی یادآوری کرد: حدود ۱۰ سال در ایران حضور دارم و معتقدم جمهوری اسلامی ایران در آینده دنیا مورد توجه قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: بازار مالی دنیا در حال رشد است و بنابراین سرمایه گذاری در صنعت معدن در هممه دنیا رو به رشد بوده و اکنون وقت سرمایه گذاری است.
ویلسون افزود: بررسی ها نشان می دهد همه کشورهای جهان در سال های گذشته با مشکل جذب سرمایه روبرو بودند. جمهوری اسلامی ایران نیز در ۶ سال گذشته نتوانست سرمایه لازم را جذب کند.
چندی پیش معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با وجود همه فشارها و بدعهدی آمریکا، توانستیم پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) رتبه اعتباری ایران را یک پله ارتقا دهیم و از رتبه هفتم به ۶ برسانیم.
به گفته «محمد خزاعی»، در یک دوره رتبه اعتباری ایران به عدد چهار رسید که بهترین جایگاه پس از انقلاب اسلامی ایران بود.
وی درباره مزیت های بهبود رتبه ایران گفت: این تغییر به معنی کاهش ریسک های بنیادی کشور است و تغییر نگاه موسسه های مالی و اعتباری بین المللی نسبت به شرایط سرمایه گذاری در کشور را در پی دارد.
**
مشاور طرح های اکتشافی ایمیدرو پیش بینی کرد جمهوری اسلامی ایران در سال های آینده بتواند درصد زیادی از سرمایه های خارجی را جذب کند.
«اکنون چرخه جریان سرمایه رو به رشد ارزیابی می شود و زمان جذب سرمایه ها فرارسیده است».
ویلسون اضافه کرد: اکنون در دنیا فعالان معدنی از این موضوع آگاهی دارند که ایران یک کشور غنی از لحاظ ذخایر معدنی است و توسعه اکتشاف ها، زمینه سرمایه گذاری را مشخص می سازد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفته بود: تسریع در تسویه بدهی های معوق کشور از زمان تحریم ها، بر بهبود رتبه اعتباری ایران به رقم ۶ موثر بود و آثار مثبت قابل توجهی در کاهش هزینه های تامین مالی بین المللی کشور به دنبال داشت.
رتبه اعتباری ایران در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال ۱۳۷۷ رقم ۶ بود که در سال ۱۳۷۹ این عدد به پنج و در سال ۱۳۸۰ به رتبه چهار رسید.
سال ۱۳۹۰ زمان اوج گرفتن تحریم ها جایگاه هفتم را به دست آوردیم که بدترین رتبه اعتباری ایران به شمار می رود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.