صفحه اصلی / هر کسب‌ وکار اینترنتی استارت‌آپ نیست

هر کسب‌ وکار اینترنتی استارت‌آپ نیست

محمد جوادی قاضیانی
به گزارش کسب و کار نیوز شاید تا چند سال گذشته کسی که این کار را می‌کرد و فروش را در بستر آنلاین انجام می‌داد، کار سختی در پیش داشت و احتمال موفق شدن آن کم بود، اما در یکی دو سال اخیر با توجه به متداول شدن و تغییر تدریجی فرهنگ مردم به استفاده از فروشگاه‌های آنلاین و کسب‌وکار‌های اینترنتی، کار افرادی که وارد این حوزه می‌شوند، آسان‌تر شده است و می‌توانند با درصد دقت بالاتری پیش‌بینی‌های‌شان را انجام بدهند و برنامه‌ریزی کنند. به همین دلیل است که واقعا بر فروشگاه‌ها و کسب‌وکار‌های اینترنتی‌ای که ایده خلاقانه‌ و موضوع متفاوتی ندارند، نمی‌شود نام استارت‌آپ گذاشت، زیرا روح استارت‌آپ با عدم اطمینان و عدم پیش‌بینی دقیقی همراه است که واقعا شرایطی خاص دارد.
 این دید باید از بین برود که هر فردی که اپلیکیشن یا سایتی را به صورت آنلاین راه‌اندازی کند، موسس یک استارت‌آپ است. استارت‌‌آپ شرایط ویژه‌ای دارد. ما در واقع شاید دیگر نمی‌توانیم بگوییم جو استارت‌آپی و باید بگوییم که با یک تغییر بستر در کسب‌وکارهای‌ خود مواجه هستیم که به اشتباه نام استارت‌آپ را بر همه آنها می‌گذاریم. 
مزایای کسب‌وکار‌های اینترنتی 
عدم وجود محدودیت جغرافیایی: برخلاف روش‌های سنتی که شما را محدود به عرضه و کسب‌وکار در محل خاصی می‌کرد، شما در این نوع از کسب‌وکارها محدودیتی ندارید و می‌توانید با شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر کار کنید، بدون اینکه در آنجا دفتری داشته باشید. 
امکان شخصی‌سازی محصولات براساس پرسونا: شما می‌توانید براساس انتخاب‌هایی که مشتری‌تان می‌کند و تقاضایی که دارد، محصول یا خدمت‌تان را شخصی‌سازی کنید.
شناخت از مشتری و به دست آوردن یک راه ارتباطی: به عنوان مثال دیجی‌کالا را در نظر بگیرید، شما زمانی که از دیجی‌کالا خریدی می‌کنید، ارتباط‌تان با آن به پایان نمی‌رسد و ایمیل‌ها، پیشنهاد‌ها و… زیادی را دریافت می‌کنید که به مشتری و گسترش‌دهنده دیجی‌کالا تبدیل می‌شوید. 
از دیگر مزایای آن بسته به نوع محصول یا خدمت‌تان می‌توان به عدم وجود محدودیت زمانی، رئیس خود بودن، کار در منزل، پول بیشتری به دست آوردن، چند شغله بودن، عدم نیاز به سرمایه و تخصص خاص و بسیاری دیگر از مزیت‌ها اشاره کرد. 
تخصص فنی لازمه موسس نیست
نکته‌ بعدی این است که بعضا افرادی هستند که شاید توانایی در بحث‌های فنی برنامه‌نویسی و کدنویسی را ندارند و فکر می‌کنند که نمی‌توانند کسب‌وکار اینترنتی داشته باشند. با تحقیقات گسترده‌ و پرسش و پاسخ‌هایی که از صاحبان این نوع کسب‌وکار‌ها داشتیم، به این نتیجه رسیده‌ایم که لزوما لازم نیست که سرمایه فنی داشته باشید و می‌توانید تیمی با توانایی‌های مکمل باشید یا اینکه از کسب‌وکار‌های اینترنتی دیگر کمک بگیرید تا مکمل هم باشید. 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.