صفحه اصلی / تاکسی های پایتخت در حال نو شدن هستند

تاکسی های پایتخت در حال نو شدن هستند

 در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شهریارافندی زاده، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی که جهت ارائه گزارش در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سیصدو شصتمین جلسه شورای شهر تهران حضور داشت اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ شرکت خصوصی تاکسیرانی در تهران فعال هستند که در مجموع حدود ۷۸هزارو سیصد و نود و دو دستگاه تاکسی موجود در شهر تهران می باشد.
وی افزود: از مجموع رانندگان دراین بخش نیز کمتر از یک درصد کل جمعیت رانندگان تاکسی را بانوان (حدود ۵۹۷ نفر ) تشکیل می‌دهند و ۸۱ هزار نفر مابقی را آقایان هستند.
افندی زاده در تشریح کاربری تاکسی ها در پایتخت نیز اظهار کرد: ۳۳هزارو ۸۴۷ تاکسی خصوصی، ۲۴ هزارو ۵۲۳ دستگاه تاکسی تلفنی، ۱۵هزارو ۸۶۱ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۸۵۷ دستگاه تاکسی سازمانی ، ۶۷۶ تاکسی ترمینالها، ۱۸۰ دستگاه راه آهن و ۱۴۵۵ دستگاه در اختیار فرودگاه است. از نظرنوع سواری هم ۷۱هزارو ۳۹۱ دستگاه سواری و ۷۰۰۶ ون در بخش تاکسرانی شهر تهران تردد دارند.
سرپرست سازمان تاکسیرانی دربخش نوسازی ناوگان نیز افزود: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۸۳ خودرو تاکسی در شهر تهران نوسازی شد که تحولی را در شهر ایجاد کرد.
وی خاطر نشان کرد: نوسازی از طریق وام با سود بانکی ۱۶ درصد انجام شده است.
سرپرست سازمان تاکسیرانی در ادامه افزود: از حدود ۱۷ هزار و۹۸۲  تاکسی فرسوده که ثبت نام شده است حدود ۵۲۶۱ تاکسی پیکان است که با روند نوسازی این تعداد به ۹۶۰ پیکان تاکسی رسیده است که امیدواریم تا پایان شش ماهه سال جاری پیکان از ناوگان تاکسیرانی خارج شود.
بر اساس مصوبه شورای شهر تبدیل مینی بوس‌های فرسوده به تاکسی یا ون را از سال ۹۵ در دستور کار قرار دادیم که تا پایان سال گذشته حدود ۴۵۰ دستگاه ون به جای مینی بوس ها وارد ناوگان شده اند.
وی خاطر نشان کرد: کلیه اطلاعات مورد نیاز ناوگان در سیستم سیما تاکسی قرار گرفته است که می‌تواند تحلیل مدیریت بسیار خوبی ایجاد کند.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۶ سیستم پرداخت الکترونیکی در تمام تاکسی‌های شهر اجرایی شود.
بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، افندی زاده تاکید کرد: هم اکنون چندین خط به صورت آزمایشی به سیستم پرداخت الکترونیکی مجهز شده اند.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.