صفحه اصلی / جزئیات جلسه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف خراسان شمالی

جزئیات جلسه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف خراسان شمالی

 مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان در محلات هدف بازآفرینی شهری در اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی همتی بیان کرد: دستگاه‌های عضو این کمیته در استان شامل صداوسیما، بنیاد مسکن، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای، شرکت گاز، جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، امور اقتصاد و دارایی و ثبت اسناد و املاک و دیگر اعضا در این جلسه حضور داشتند.
همتی عنوان کرد: این کمیته ماهی یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد و قرار بر این است که در هر جلسه دو دستگاه به ارائه گزارش بپردازند.
وی تصریح کرد: در موضوع نحوه مواجهه با پدیده حاشیه‌نشینی دو نوع برخورد داریم یکی سیاست مقابله و حذفی و دیگری به رسمیت شناخته شدن حق اجتماعی ساکنین این محدوده‌ها به‌عنوان شهروند جهت زندگی در شهرها همزمان با جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و وظیفه ما در این کمیته آسیب‌شناسی و تلاش در جهت ارتقای کیفی زندگی ساکنین این محلات در راستای نوع دوم برخورد است، یعنی هویت بخشیدن به افرادی که در این محلات زندگی می‌کنند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان اضافه کرد: در سند ملی بازآفرینی به صراحت قید شده که در افق ده ساله افرادی که در این محدوده‌های حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند باید از متوسط امکانات و نیازهای زندگی در شهر برخوردار گردند.
همتی عنوان کرد: مرتبط با موضوع فعالیت ستاد فرهنگی و مدیریت آسیب‌های اجتماعی با ۴ آسیب در استان مواجه هستیم که  شامل حاشیه‌نشینی، طلاق، اعتیاد و سرقت بوده و باید این آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی کنیم.
وی گفت: ما متولی این هستیم که در یک شبکه همکاری و هم‌افزایی بین بخشی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته و این محلات و افراد ساکن در آن را توانمند ساخته، شرایط زندگی آن‌ها را بهبود داده و شاخص‌های امنیت اجتماعی را ارتقاء دهیم.
در پایان جلسه نیز به پیگیری مصوبات جلسه قبل پرداخته شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.