صفحه اصلی / افزایش تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون در گلستان

افزایش تردد ناوگان ترک از پایانه مرزی اینچه برون در گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، محسن عامریون در گفت‌وگوی خبری با پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل گفت: در این مدت از پایانه مرزی اینچه برون شاهد خروج بیش از ۷ درصد و ورود حدود ۲۳ درصد ناوگان ترک بوده‌ایم.
وی ادامه داد: پایانه مرزی اینچه‌برون با توجه به پروتکل‌های فی‌مابین با کشور ترکمنستان و ایجاد بسترسازی زیرساخت‌های لازم و بهره‌گیری مناسب از امکانات موجود، آمادگی رتق و فتق و ساماندهی تردد تا ۱۴۰ دستگاه ورود و ۱۴۰ دستگاه خروج را در روز دارد.
به گفته عامریون، این مسئله می‌تواند تأثیرات بسزایی در اشتغال منطقه و اقتصاد استان ایجاد کند اما در حال حاضر به علت رکود حاکم بر کشورهای مقصد (بخصوص ترکمنستان) و برخی عوامل داخلی نسبت به سال‌های ۹۳ و ۹۴ شاهد کاهش تردد از این پایانه بوده‌ایم.
وی اظهار کرد: رفع این رکود و رسیدن به نقطه مورد نظر همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های استانی و متولیان امر کشوری را می‌طلبد.
مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون به مکانیزه شدن نوبت‌دهی در پارکینگ ناوگان ورودی و محوطه‌سازی و به‌روزرسانی خدمات و تأسیسات در پایانه مرزی به‌عنوان اقدامی از سال ۹۵ تاکنون اشاره کرد.
اینچه‌برون به عنوان مرکز بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان و در همسایگی جمهوری ترکمنستان واقع است، ۸۰ کیلومتر با گنبدکاووس و نیز حدود ۷۰ کیلومتر با گرگان مرکز استان فاصله دارد.
اینچه برون که گاهی به آن مرز پُل هم گفته می‌شود یک نقطه مهم اتصال و آمد و شد مرزی بین ایران و جمهوری ترکمنستان است که بیش از ۲۲ سال قبل و در سال ۱۳۷۱ فعال شد

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.