صفحه اصلی / رشد ۱۹۰ درصدی میزان واگذاری اراضی به صنعتگران در همسنجی با پارسال

رشد ۱۹۰ درصدی میزان واگذاری اراضی به صنعتگران در همسنجی با پارسال

«علی یزدانی» در سومین گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرکهای صنعتی سراسر کشور با اشاره به رویکردهای پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی (درون‌زایی، برون‌گرایی،‌دانش‌بنیانی، مردمی بودن و عدالت بنیانی) گفت: امسال با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سیاست های اقتصادی اتخاذ شدهشاهد استقبال سرمایه گذاران به حضور در شهرکها و نواحی صنعتی بودیم.
به گفته این مقام مسئول، میزان واگذاری زمین در شهرکها و نواحی صنعتی از ابتدای امسال تاکنون به ۳۶۳ هکتار رسیده، در حالی که این میزان در سال گذشته در همین بازه زمانی ۱۲۵ هکتار بوده است.
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: با توجه به اعمال سیاست های حمایتی، مبلغ قراردادهای واگذاری زمین نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال سیر صعودی داشته و با رشد ۱۰۸ درصدی روبه رو بوده است. 
یزدانی در ادامه ارتقای سطح معیشتی مردم و ایجاد اشتغال را در گرو عزم جدی در کل کشور برشمرد و اظهارداشت: در این راستا ایجاد بیش از ۱۳۰ هزار شغل برای امسال در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، رسالت این سازمان در حوزه ایجاد اشتغال را یک سیاست نقطه به نقطه برشمرد و افزود: با شناسایی قابلیت های سرمایه گذاری موجود در هر روستا امکان ساخت ناحیه صنعتی حتی پنج ۵هکتاری در صورت حضور سرمایه گذار وجود دارد.
وی هدف از ایجاد اشتغال را رونق در فضای کسب وکار کشور توصیف کرد و گفت: سیاست ما در سازمان این است که برای صنعتگران در هر شهرک صنعتی در صورت ایجاد اشتغال تا پایان امسال مشوق های ویژه ای در نظر گرفته شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی بر اساس نیاز واقعی و تایید کارگروه استانی برای بنگاه های کوچک تا ۱۰ میلیارد ریال، بنگاه های متوسط تا ۳۰ میلیارد ریال و برای بنگاه های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا ۲۰ میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: اجرای طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه‌های کوچک و متوسط با هدف رفع موانع و رونق تولید در ۱۰ هزار واحد تولیدی صنعتی و معدنی و معادن به گونه ای در نظر گرفته شده که میزان ایجاد اشتغال یا اشتغال مجدد و همچنین تولیدات این بنگاه ها نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یابد.
** صادرات ۲۰۰ میلیون دلاری واحدهای صنعتی کوچک و متوسط
سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران نیز در این گردهمایی به برنامه بسته رونق تولید و تقویت و توانمندسازی و توسعه بنگاه های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات غیر نفتی آنها به میزان ۲ میلیارد دلار در برنامه ارتقای توان تولید ملی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۲۰۲ میلیون دلار صادرات توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.