صفحه اصلی / روز جهانی استاندارد با پوستر هنرمند ایرانی در سراسر جهان برگزار می شود

روز جهانی استاندارد با پوستر هنرمند ایرانی در سراسر جهان برگزار می شود

طی سال های اخیر شاهد کسب موفقیت های روز افزونی در عرصه های بین المللی توسط دولت بوده ایم . در این بین تلاش مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران بی اثر نماند و با حضور مداوم و موثر در مجامع مختلف بین المللی توانست دستاورهایی را از جمله حضور و امضای تفاهم نامه PAC و IAF تایید صلاحیت ایران و روسیه، انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس کمیته خاور نزدیک کدکس غذایی، عضویت در چند سازمان بین المللی، امضای تفاهم نامه حلال با ارمنستان و حضور فعال در سمیک به ثمر بنشاند.
یک بار دیگر سازمان ملی استاندارد ایران با نگاهی متفاوت توانست موفقیت دیگر را برای کشور رقم زند و آن فراهم آوردن زمینه شرکت هنرمندان طراح کشورمان در رقابت جهانی انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد بود که حاصل آن انتخاب طرح پوستر یکی از هنرمندان ایرانی برای نخستین بار، به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد سال ۲۰۱۷ است.
در همین پیوند، «نیره پیروزبخت» امروز (یکشنبه) رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت وگو با ایرنا افزود: این سازمان طی یک سال گذشته موفقیت های ارزشمندی در داخل و همچنین عرصه های بین المللی کسب کرده است.
وی با اشاره به رویکـرد دولت «تدبیر و امید» در تعاملات بین المللی که به تدریج بستـر همکـاری با سازمان های بین المللی و کشورهای دوست را فراهم کرده، خاطرنشان کرد: ماهیـت فعالیت ها و اهداف سازمـان ملی استاندارد ایران به گونه ای است که باید گام های توسعه ای خویش را همگام با توسعه دانش و فناوری در عرصه جهانی هماهنگ کند، در غیر این صورت نمی تواند پاسخگوی مطالبات مردم بطور عام و تولید کنندگان، صادر کنندگان و وارد کنندگان بطور خاص باشد.
پیروزبخت، دنیای امروز را جهان ارتباطات، هم افزایی و اشتراک گذاشتن دانش، فناوری و ظرفیت های اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه لازم است به ارتقای جایگاه و نقش فرا ملیتی خود در جهان واقف باشیم .
وی درباره انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد، گفت: سالهاست که پوستر روز جهانی استاندارد در یک رقابت جهانی انتخاب می شود، اما تاکنون زمینه حضور هنرمندان ایرانی در این رقابت جهانی فراهم نشده بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه کرد: به اهتمام دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد، امسال فراخوان این رقابت در ایران منتشر و اطلاع رسانی شد و این رقابت در داخل کشور هم شکل گرفت. 
وی ادامه داد: هر چند این برای نخستین بار بود که چنین فراخوانی در ایران منتشر شد، اما با استقبال نسبتاً خوبی مواجه شد و بیش از ۶۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری آثار ۲۲ طرح واجد شرایط شرکت در رقابت جهانی انتخاب و برای شرکت در رقابت جهانی به سازمان بین المللی استاندارد ارسال شد.
پیروزبخت با اشاره به فرآیند انتخاب پوستر روز جهانی استاندارد از سوی مجامع بین المللی، تصریح کرد: براساس قواعد اعلام شده از سوی سازمان های برگزار کننده یعنی سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، اتحادیه بین الملی مخابرات (ITU) و کمیسیون بین المللی برق و الکترونیک (IEC) قرار بود ۱۰ اثر از هنرمندان سراسر جهان انتخاب و در معرض رای عموم گذاشته شود. 
وی گفت: موفقیت نخست این گونه حاصل شد که از میان ۱۰ اثری که به رقابت نهایی راه یافتند پنج اثر از سه هنرمند ایرانی انتخاب و در معرض رای عموم قرار گرفتند و در نهایت اثر «رضا رحیمیان» طراح ایرانی به عنوان پوستر برگزیده روز جهانی استاندارد ۲۰۱۷ انتخاب و معرفی شد که جا دارد از این فرصت استفاده کرده و این موفقیت را به هنرمند کشومان تبریک بگویم.
** پیوست فرهنگی برای فعالیت های اقتصادی ضروری است
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که برای ادامه این روند و استفاده از ظرفیت های فرهنگی چه برنامه ای دارید، گفت : «ما به پیوست های فرهنگی برای همه فعالیت های اقتصادی و فناورانه معتقدیم و این راه را ادامه می دهیم».
وی تاکید کرد: هنرمندان، نویسندگان، شاعران، دانشگاهیان، و نخبگان، گروه های مرجع به شمار می آیند و ما به حمایت آن ها برای فرهنگ سازی نیاز جدی داریم.
پیروزبخت درباره پویش «#کالای – استاندارد – ایرانی – میخرم» به عنوان یکی دیگر از طرح های فرهنگی این سازمان، توضیح داد: این پویش نیز با هدف فرهنگ سازی خرید و استفاده از کالاهای استاندارد ایرانی تدوین شده و در حال اجراست.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: یکی از معضلات فرهنگی بازار ایران، عدم اعتماد مردم به کالاهای داخلی و اقبال نسبت به کالاهای خارجی است. این موضوع دغدغه همیشگی رهبر معظم انقلاب نیز بوده و انتخاب شعار« اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» سال نیز به همین دلیل است.
وی افزود: بسیاری از کالاهای استاندارد ایرانی از نظر کیفیت، همتراز و حتی برتر از نمونه های خارجی هستند، مضاف بر اینکه خرید و استفاده از کالاهای استاندارد ایرانی به رونق تولید و اشتغال منجر خواهد شد.
پیروزبخت ابراز امیدواری کرد : پویش «#کالای – استاندارد – ایرانی – میخرم» بتواند توجه مردم را بیش از پیش به کالاهای با کیفیت ایرانی جلب کند و در رونق تولید و اشتغال در کشور موثر باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.