صفحه اصلی / میزان بدهی ها و طلب های شهرداری تهران مشخص شود

میزان بدهی ها و طلب های شهرداری تهران مشخص شود

 قبل از انتخاب شهردار جدید تهران مشخص شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  محمد حقانی در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار کرد: یکی از فرصت های کمیسیون سلامت توجه به مسائل شهری به دور از مسائل جناح بندی و گروه های سیاسی بود و در واقع دل در گرو مردم داشته و مسائل را به طور کارشناسی مطرح و بررسی کردند.
وی تصریح کرد: کمیته محیط زیست در شورای چهارم با توجه به تجربیات خود در سه دوره قبل همکاری خود را با NGO های به اشتراک گذاشت و در تدوین طرح ها و برنامه ها از نظرات و تجربیات آنها استفاده کرد.
حقانی با اشاره به تشکیل کمیته حفاظت از باغات و درختان در شورای چهارم بیان کرد: پس از تذکرات مکرر اعضای کمیسیون سلامت و سایر اعضای شورای شهر به اهمیت باغات و درختان این کمیته شکل گیری کرد و در ادامه نیز موج عظیمی از گزارشات مردمی در خصوص تخلفات باغات و قطع درختان به کمیسیون سلامت ارسال شد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به تهیه شناسنامه باغات افزود: یک مطالعه عمومی بود که در کمیسیون سلامت و در نهایت در صحن شورا مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
حقانی ادامه داد: متاسفانه مدیریت شهری خودش را نیازمند به برنامه ریزی نمی داند اگر چینین بود موقعیت بهتری ایجاد می شد.
وی با انتقاد از برخی از اعضای شورای شهر تهران و عدم تصویب طرح های کمیسیون سلامت در صحن شورا گفت: بسیاری از موارد حوزه های سلامت در کمیسیون تخصصی تصویب شد اما مورد تایید در صحن قرار نمی گرفت و همین امر مشکلات عدیده ای را برای ما به وجود می آورد.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: بنده بارها با توجه به سابقه ای که در مدیریت شهری داشتم از شهردار تهران خواسته بودم که برای ارتقای جایگاه شورا تلاش و ایفای نقش کند که متاسفانه هیچ گاه این موضوع مورد توجه شهردار قرار نگرفت.
حقانی ادامه داد: متاسفانه شهرداری تهران در بیان بعضی موضوعات و شفافیت آنها امتناع کرده که از آن جمله می توان به میزان بدهی های شهرداری به سازمان ها و پیمانکاران و همچنین طلب مجموع مدیریت شهری از دولت اشاره کرد.
وی اظهار کرد: باید میزان بدهی ها و طلب های شهرداری از دستگاه ها، سازمان ها، اشخاص حقیقی و حقوقی و بانک ها مشخص شود؛ ضمن اینکه تا این موضوع مشخص نشود کار شهردار بعدی برای اداره شهر سخت و دشوار است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: در چهارسال گذشته از حضورم در شورا تذکرات متعددی را در حوزه های مختلف مطرح کردم که این موارد تماما مرتبط با مشکلات شهر و شهروندان بوده و هیچ کدام جناح بندی و سیاسی نبوده است.
وی  اظهار امیدواری کرد شورای پنجم از تجربیات شورای چهارم استفاده کند و از تصمیماتی که در کمیسیون سلامت گرفته شده در پیشبرد اهداف طراحی شده برای شهر استفاده شود و مدیریت شهری آینده آنها را اجرا کند.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل ۱۵ کارگروه در کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: در کمیسیون سلامت شورای چهارم موارد مختلفی از جمله موضوع هوای پاک و طرح حفاظت از پارک پردیسان پیگیری شد.
حقانی ادامه داد: با پیگیری های کمیسیون سلامت شهر و حساس سازی مسئولان در نهایت هیات وزیران رای به عدم شماره گذاری موتورسیکلت ها از سال گذشته داد و این مصوبه از سال گذشته اجرا شده است.
وی افزود: در حوزه پسماند نیز اتفاقات خوبی در شورای چهارم افتاده است که البته در میانه راه هستیم و باید با سرعت بیشتری کارهای دیگر را انجام دهیم.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با  اشاره به درآمد شهرداری از پسماند، ادامه داد: در ابتدای شورای چهارم درآمد شهرداری از پسماندها ۱۳ میلیاردتومان بود و هم اکنون به ۶۴ میلیارد تومان رسیده است.
وی در ادامه با انتقاد از برخی از انتصابات در مجموعه شهرداری در سطح معاونین، مدیران شهرداران ناحیه و مناطق اظهار کرد: متاسفانه در یکی از مناطق فردی به عنوان شهردار منطقه انتخاب شده بود که وی علاوه بر اینکه آن منطقه را به خوبی نمی شناخت حتی مسیر تردد خودش را به منزلش نمی دانست.
حقانی اضافه کرد: این موضوع در ابتدای شورای چهارم مورد توجه قرار گرفت که در نهایت از مسیر منحرف و از دستور کار خارج شد.
وی به صیانت از باغات تهران اشاره کرد و گفت: در این زمینه تلاش های بسیاری شد و حتی برخی از اعضای شورای شهر تهران اعتقاد داشتند که مصوبه برج باغات یکی از مصوبات خوب شورا بوده که متاسفانه باید گفت، این مصوبه موجب تخریب بسیاری از باغات شده است.
حقانی در ادامه با اشاره به اینکه بنده هیچ مشکل شخصی با قالیباف شهردار تهران نداشته و ندارم گفت: برای وی احترام قائلم اما با نحوه اداره شهر توسط ایشان مشکل دارم ضمن اینکه انتظار می رفت شهردار تهران میزان دقیق بدهی ها و طلب های خود را از دستگاه و سازمانهای مختلف اعلام کند که این کار انجام نشده است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: شورا و شهرداری بعدی باید بر اساس ارقام و اعداد صحیح مدیریت خود را آغاز کنند و ارقام ناصحیح مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آورد و نمی توانند برنامه ریزی دقیقی را برای اداره شهر داشته باشند.
وی با انتقاد ازتخریب باغات و تراکم فروشی گفت: با این اقدامات نمی توانید مسیر توسعه راطی کنیم و علی رغم همه این موارد بنده به شهر تهران امیدوارم چرا که ظرفیت های بالقوه ای در حوزه محیط زیست وجوددارد.
حقانی در ادامه با اشاره به احداث برخی از پروژه ها از جمله پل طبیعت و بوستان آب و آتش در شهر تهران تصریح کرد: دست کسانی که این پروژه ها را ساختند می بوسیم ولی باید بدانیم اولویت ها کجاست و برای عدالت اجتماعی باید به اولویت ها توجه کرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل شهر در شمال و جنوب قابل برطرف کردن است گفت خواسته های مردم جنوب شهر خواسته های کمی است و می توان با یک برنامه ریزی دقیق آن را انجام داد.
حقانی در ادامه با اشاره به فعالیت های کمیسیون سلامت و محیط زیست برای حادثه دیدگان خیابان جمهوری گفت: به رغم اینکه این موضوع در دادگاه قابل بررسی است اعضای کمیسیون سلامت با هزینه شخصی وکیلی را برای پیگیری خانواده مرحوم چراغی انتخاب کردند.

 

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.