صفحه اصلی / اعتبار کارت ملی قدیمی تاپایان ۹۶

اعتبار کارت ملی قدیمی تاپایان ۹۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری امروز گفت: تعداد ۲۴ میلیون جمعیت را تحت پوشش کارت ملی هوشمند قرار داده ایم.
وی افزود: اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال ۹۶ است. شهروندان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و پست و در برخی از جاهایی که این مراکز وجود ندارد به ثبت احوال می توانند برای درخواست کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: زمان صدور کارت هوشمند ۱۵ تا ۳۰ روز است. بدین منظور کسانی که درخواست کارت هوشمند داده اند و نمی دانند در کدام پست و پیشخوان است امکاناتی را فراهم کرده ایم که از طریق سامانه پیگیر شوند که کارت ملی آنان در کجا و در چه مرحله است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: قیمت کارت هوشمند حداکثر رقم اخذ  درخواست آن در  سراسر کشور ۹ هزار تومان است. ۲ هزار تومان نیز برای پست است.
وی ادامه داد: مبلغ ۲۰ هزار تومان نیز برای خزانه دولت است.
ابوترابی بیان کرد: افرادی که تاریخ صدور کارت هوشمند آنان از سال ۹۰ تا ۹۶ است. کارت ملی آنان اعتبار دارد.
وی تصریح کرد: جامعه هدف ۴۰ میلیونی داریم که  با تامین اعتبار پایان ۹۷ پایان کارت ملی قدیمی باشد.
ابوترابی گفت: برای ایرانیان خارج از کشور فعلا سخت افزار و نرم افزار فراهم نیست در حال حاضر نمی توان کارت هوشمند جدید برای آنان صادر کرد اما کارت ملی برای آنان قدیمی صادر می شود.
وی بیان کرد: با رایزنی هایی که شد، ۵ دستگاه  صدور کارت هوشمند پس از برجام وارد کشور شد.
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برای معلولین حرکتی ایستگاه های سیار در نظر گرفته ایم. بین یک میلیون دویست تا یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر کارت ملی را برای اولین بار می گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.