صفحه اصلی / بانک صنعت و معدن با یک کار تیمی موفق نقش مهمی در تامین مالی طرح های توسعه ای کشور داشته است

بانک صنعت و معدن با یک کار تیمی موفق نقش مهمی در تامین مالی طرح های توسعه ای کشور داشته است

و خوشبختانه این بانک با کار تیمی توانسته است در طول سه سال گذشته نقش بسیار پررنگی در راستای تامین مالی پروژه های صنعتی ایفا کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ، وی که در مراسم معارفه علی موحد نژاد به عنوان عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن سخن می گفت افزود : با انتصاب آقای موحد نژاد که یک متخصص و کارشناس و درعین حال یک مدیر بانکی است به سمت عضو هیات مدیره ، منتظر روزهای بسیار درخشان بانک صنعت و معدن در عرصه بانکداری کشور هستیم.
قضاوی بیان داشت : تحولات اقتصادی در طول ۴ سال فعالیت دولت جدید توانست از رشد اقتصادی منفی به سمت رشد اقتصادی مثبت حرکت حرکت کند. 
وی افزود: دولت با جهت گیری های صحیحی که داشت توانست ثبات قیمت ها را به اقتصاد بازگردانده و روند نزولی تورم در سه سال انتظارات قیمتی مردم را برآورده کرده است، در عین حال تعادل در بخش خارجی اقتصاد برقرار شده است.
قضاوی خاطرنشان کرد: کنترل هزینه های مبادلاتی و کاهش شدید آن و رفع نسبی موانع سیاسی و افزایش ارتباطات بین المللی و بهبود وضعیت نظام پولی و بانکی در دوران پساتحریم موجب اتفاق های مثبت در نظام بانک شده است .
معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی گفت: با اجرای یک برنامه مدون و با سیاست های مثبت اتخاذ شده از سوی دولت کارایی بازار مالی ارتقاء یافته است.
وی در پایان گفت: همچنین برای رسیدن به رشد اقتصادی دو رقمی باید در بخش مسکن نیز اقدامات اساسی و تحریکاتی انجام شود ، باید به تامین مالی تقاضا کمک شود همانطور که به تامین مالی عرضه کمک می شود که با این اقدام می توان بخش مسکن را کمک کرد تااز رکود خارج شود
علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم گفت: این بانک در طول مدت ۱۷ ماه با حدود ۷۱ بانک خارجی کارگزار مستقیما در حال همکاری است . 
وی افزود: در سال های اخیر بانک های ایران به دلیل وجود تحریم ها با چالش های جدی روبرو بوده و تحریم های ظالمانه ای به بانک های ایران تحمیل شد ، خوشبختانه ۱۷ ماه است که با برداشته شدن تحریم ها به سمت مناسبات بانکی حرکت کرده ایم.
وی افزود: مشکلاتی مانند هزینه های بالای مبادلات مالی ، نبودن سوئیفت و عدم دسترسی به استانداردهای جهانی بانکی از جمله مسائلی بود که گریبانگیر نظام بانکی شده و باعث شده بود که بانک های ما در ریسک های ناخوشایندی در خصوص مبارزه با پولشویی قرار بگیرند ، به همین نسبت سرمایه پایین بانکها و ایجاد معوقات بانکی در داخل کشور مشکلاتی را برای بانکها به وجود آورده بود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن بیان داشت: در تامین مالی صنایع فولاد بسیار خوب عمل کردیم حدود ۳ میلیون دلار گشایش اعتبار شده است و با افتتاح ۱۲ طرح فولادی، ۸ میلیون تن به ظرفیت ۱۷ میلیون تنی فولاد اضافه شده است.
وی عنوان داشت: در حوزه زیرساخت ها ، بالغ بر ۳ هزار مگاوات در یک سال و نیم گذشته در طرح های نیروگاهی تامین اعتبار کرده ایم که البته حدود ۳ هزار مگاوات دیگر هم در دست اقدام داریم .
افخمی افزود :در حوزه پتروشیمی طرح های بسیار خوبی انجام شده است در حوزه راه آهن قطار سریع السیر تهران -اصفهان در حال اجرایی شدن است. از طرفی دیگر تامین مالی هواپیمایی ایرباس است که با همکاری وزارت اقتصاد موفق به انجام آن شدیم . 
وی در خصوص افزایش سرمایه بانک گفت: افزایش سرمایه بانک به ۶ هزار میلیارد تومان رسید
علی موحد نژاد عضو جدید هیات مدیره بانک صنعت و معدن در این مراسم گفت : این بانک در ۳ سال گذشته با تلاش همه همکاران و با کار تیمی منسجم به نتایج خوبی رسیده و مانده تسهیلات قابل ملاحظه ای با توجه به شرایط تامین مالی بانک های توسعه ای داشته است .
وی افزود: حجم سپرده های بانک صنعت و معدن نسبت به سال ۹۳ افزایش پیدا کرده و به رغم اینکه سپرده ها هزینه زا هستند قیمت تمام شده پول در این بانک کاهش پیدا کرده است.
وی ضمن اشاره به این که مفهوم کفایت سرمایه در بانک های توسعه ای با بانک های تجاری متفاوت است خاطرنشان کرد: بانک صنعت و معدن بیشترین عملکرد مثبت را به عنوان بانک توسعه ای در کشور دارد.
وی افزود: منابع صندوق توسعه ملی منابعی ملی است که باید در اختیار بانک هایی قرار بگیرند که وظیفه ملی دارند. به همین خاطر به دلیل عملکرد مثبت بانک صنعت و معدن در اجرای وظیفه ملی باید سیاستکذاری های دراین صندوق در جهت حمایت از بانک صنعت و معدن انجام شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.