صفحه اصلی / نصب بنرهای «با افتخار ساخت ایران» بر سر در فروشگاه‌های پوشاک داخلی

نصب بنرهای «با افتخار ساخت ایران» بر سر در فروشگاه‌های پوشاک داخلی

از اواخر ماه رمضان طرحی آغاز شده که در قالب آن فروشگاه‌هایی که به عرضه محصولات داخلی می‌پردازند با لوگویی مخصوص مشخص شده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ابوالقاسم شیرازی  اظهار کرد: تاکنون لوگوی «با افتخار ساخت ایران» سر در ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی نصب شده است و در آینده این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تولیدات داخلی ایران در حوزه پوشاک این توانایی را دارند که با بسیاری از نمونه‌های خارجی رقابت کنند، گفت: امسال مردم نیز رویکرد به مراتب بهتری نسبت به کالای داخلی نشان داده‌اند و ما نیز کمپینی با این عنوان ایجاد کرده‌ایم و بسیاری از چهره‌های داخلی از این بخش حمایت کرده‌اند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک همچنین به کاهش حجم قاچاق پوشاک اشاره کرد و افزود: واردات قاچاق همواره جزو دغدغه‌های ما بوده است اما طی مدت گذشته به نظر می‌رسد تا حدی این شرایط بهتر شده هر چند که هیچ‌گاه نمی‌توان ادعا کرد کالای قاچاق به صفر برسد اما در هر صورت اگر ما تولیدات باکیفیت داشته باشیم از قیمتی مناسب برخوردارند، شاید دیگر جایی برای رقابت کالای قاچاق باقی نماند.
وی با بیان اینکه لازم است سلیقه و میل مردم را به سمت تولیدات داخلی سوق دهیم، گفت: مردم امروز کالای باکیفیت می‌خواهند و در موارد بسیار اجناس چینی کیفیت مدنظر آنها را ندارد.
شیرازی افزود: اگر تولیدکنندگان داخلی با یکدیگر همگام شده و حرکتی متحد داشته باشند و دولت نیز برای رفع موانعی متعددی چون مالیات، عوارض و … کمک‌های لازم را داشته باشد و هم هزینه سربار واحدهای تولیدی کاسته شود ما قابلیت رقابت بیشتری را خواهیم داشت.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در پایان اعلام کرد: اکنون اگر پوشاک ما کیفیتی بهتر از نمونه‌های خارجی نداشته باشد، کمتر از آنها نیز محسوب نمی شود.
در چنین شرایطی تولیدکنندگان ما با توجه به آنکه در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم، سعی دارند با حداقل سود کالای خود را به دست مردم برساند. البته ممکن است در ابتدای این راه ما نتوانیم تمام نیازهای  داخلی را برطرف کنیم، چرا که به هر حال تولیدات ما در این شرایط رقابتی از لحاظ قیمت و کیفیت نوپا هستند اما به هر حال ما موضوع تولید دانش‌محور را در دستور کار خود قرار داده‌ایم وحتی بر این نقطه تاکید داریم که باید تولیدات ما به سمتی برود که قابلیت صادرات داشته و صادرات‌محور شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.