صفحه اصلی / جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان از ۱۶ میلیون تن گذشت

جابجایی کالا در بنادر تجاری هرمزگان از ۱۶ میلیون تن گذشت

 عملیاتی بنادر تجاری و مسافری این استان طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، اله مراد عفیفی پور  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه کل بنادر استان هرمزگان طی دو ماهه نخست سال ۹۶ گفت: طی این مدت، در مجموع ۱۶ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۶۸۴ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.
عفیفی پور با اشاره به افزایش ۸درصدی عملیات جابجایی کالای غیرنفتی در بنادر این استان، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، ۱۰ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۹۷۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۰۸ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.
ترانشیپ سه برابر شد
وی گفت: طی دو ماهه سال جاری، بالغ بر ۵۹۹ هزار و ۹۱۴ تن کالای غیرنفتی از طریق این بنادر ترانشیپ شد که ثبت رشد ۱۷۶ درصدی، نشانگر افزایش حدود سه برابری این بخش از عملیات است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از واردات یک میلیون و ۷۳۹ هزار و ۹۶۱ تن  و کابوتاژ یک میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۸۹ تن از اینگونه کالاها خبر داد.
عفیفی پور در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۶ را ۵ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۵ تن اعلام کرد.
ترانزیت غیرنفتی در بنادر رونق گرفت
وی همچنین از رشد ۳۸ درصدی ترانزیت سخن به میان آورد و افزود: طی این مدت، یک میلیون و  49 هزار و ۶۹۴ تن انواع کالای غیر نفتی از طریق بنادر تجاری استان ترانزیت شد.
این مقام مسؤول حجم صادرات فرآورده های نفتی طی دو ماهه سال ۹۶ را یک میلیون و ۷۹۶ هزار تن و کابوتاژ این گونه محموله ها را ۳ میلیون و ۱۱۶ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، حدود ۴۶۴ هزار تن از فرآورده های نفتی وارد بنادر کشور شد.
افزایش ۴۶ درصدی جابجایی کانتینر
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به وجود پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در استان هرمزگان، افزود: طی این مدت، بالغ بر ۴۴۸ هزار TEU کانتینر در مجموعه بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد که رشد ۴۶ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.
ثبت تردد ۶ هزار فروند شناور
عفیفی پور تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری این استان طی دو ماهه سال ۹۶ را ۵ هزار و ۹۹۶ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۷۵۸ فروند کشتی بالای هزار تن و ۵ هزار و ۲۰۸ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته اند.
ترابری ۵.۸ میلیون نفر سفر دریایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان به اهمیت ویژه این استان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه، ۵ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۸ نفرسفر ترابری مسافران در بنادر این استان به ثبت رسید که از نظر تعداد مسافران، نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.