صفحه اصلی / سرمایه گذاری ۹ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی در ارس

سرمایه گذاری ۹ میلیارد ریالی در بخش کشاورزی در ارس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن خادم عرب باغی گفت: این تعداد دستگاه ضد تگرگ، مساحت ۸۰۰ هکتار از اراضی دشت گلفرج را پوشش خواهد داد.
وی با بیان اینکه در سه سال اخیر ۱۴ دستگاه ضد تگرگ با اعتبار پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در باغ های دشت گردیان نصب شده است، خاطرنشان کرد: برای نصب دستگاه های جدید، مبلغ سه میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال هزینه شده است.
عرب باغی افزود: توسعه فعالیت های کشاورزی جزو استراتژی های برتر سازمان منطقه آزاد ارس می باشد و در این راستا ۵۰ درصد از هزینه خرید و نصب دستگاه های ضد تگرگ توسط این سازمان تامین شده و مابقی توسط شرکت تعاونی تولیدی روستائی شاهمار مزرعه ارس و شرکت تعاونی تولیدی کشاورزی مهر یک شهرستان جلفا هزینه شده است.
شایان ذکر است، سامانه ضد بارش تگرگ با استفاده از گاز مایع، بر اثر شلیک‌های پی در پی و با ایجاد ارتعاش های صوتی و حرارتی، سلول‌های هسته مرکزی مولکول تگرگ را در داخل ابر تگرگ زا شکسته و به باران تبدیل کرده و این امکان را به وجود می‌آورد که قبل از بارش تگرگ و با پیش‌بینی وضع هوا و مشاهده عینی ابرها، با تبدیل تگرگ به باران، از خسارت های احتمالی پیشگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.