صفحه اصلی / صادرات و واردات بیش از ۸۸ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار دراردیبهشت ماه ۹۶

صادرات و واردات بیش از ۸۸ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد چابهار دراردیبهشت ماه ۹۶

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، عبدالرحیم کردی اظهار داشت: واردات مواد اولیه جهت مصرف در واحدهای تولیدی مستقر در منطقه با رقمی بیش از ۲۹ میلیون دلار و همچینین واردات کالای تجاری به سرزمین اصلی (مصوبه هیأت وزیران) با رقمی بیش از ۲۵ میلیون دلار بیشترین حجم واردات را به خود اختصاص داده‌اند.
کردی افزود: واردات مواد اولیه جهت مصرف در واحدهای بازسازی کننده مستقر در منطقه بیش از یک میلیون دلار و واردات وسایط نقلیه موتوری به منطقه بیش از ۶۰۰ هزار دلار در اردیبهشت ماه ۹۶ اعلام می‌شود.
وی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری، واردات کالا به داخل محدوده منطقه آزاد چابهار بیش از ۱۷ میلیون دلار و واردات کالای تجاری بند "ج" بالغ بر ۱۲ میلیون دلار بوده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: کالای تجاری بند "ج" به آن دسته از کالاهایی که سود بازرگانی آنها بالاتر از (۱) درصد باشد ولی از شمول مصوبات منتهی به شماره ۱۸۶۹۹۴ هیأت محترم وزیران خارج گردد، گفته می‌شود.
ایشان گفت: صادرات حاصل از تولید به خارج از کشور بیش از یک میلیون دلار و صادرات حاصل از تولید به سرزمین اصلی ۲۵۰ هزار دلاردر اریبهشت ماه سال جاری اعلام می‌شود.
سازمان منطقه آزاد چابهار با اهداف انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، ارتباط فعال با ابزارهای جهانی و منطقه‌ای، تولیدات و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارائه خدمات عمومی شکل گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.