صفحه اصلی / راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی کشور در قم

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی کشور در قم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: با هماهنگی به عمل آمده، استان قم به عنوان دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی از سوی وزارت راه و شهرسازی برگزیده شده و به زودی همایشی با این عنوان در استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ضمن ارائه گزارشی به آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حوزه علمیه ظرفیت بزرگی برای دستگاه‌های گوناگون است تا بتوانند از آن استفاده کنند و خصوصا در حوزه اخلاق می‌توان از این ظرفیت عظیم به نحو موثری بهره برد.
در ادامه جلسه، آیت‌الله اعرافی ضمن بیان اینکه شهرسازی اسلامی پایه و بنیان نظام مهندسی است، گفت: ادارات کل قم با مجموعه‌های استان‌های دیگر متفاوت هستند؛ چراکه وصل به حوزه‌های علمیه هستند و باید تفاوت‌ها محسوس باشد.
وی با اشاره به اینکه  حوزه علمیه به رغم تمام توانمندی‌ها، کمتر ورود دقیق و مجتهدانه به این موضوعات داشته است، عنوان کرد: باید نگاهی جامع‌تر در مجموعه شما اعم از فلسفی، فقهی، ارزشی و اخلاقی و تاریخی و تمدنی اسلامی وجود داشته باشد؛ چرا که این چهار مسئله به یکدیگر پیوسته و مرتبط هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به نگاه و نظریه جامع و کلان اسلامی برسیم، باید این چهار مسئله را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا دستاورد مناسب را به دست آوریم.
امام جمعه قم بیان کرد: یکی از مباحث موجود در موضوع راه و شهرسازی، مسائلی است که در غرب تولید شده؛ البته باید این نکات را دید ولی در آن متوقف نشد و ادامه مسیر داد.
آیت‌الله اعرافی اظهار کرد: ایجاد کارگروه‌هایی برای این موضوعات متشکل از اعضای اداره‌کل راه و شهرسازی و فضلایی از حوزه علمیه می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل باشد. محور شهر اسلامی، امنیت جامعه است که خط‌دهنده به اخلاق و وظایف شهروندان و حافظان امنیت آن است.
رئیس نظام مهندسی استان قم نیز در این دیدار گفت: ما در قم مهندسین جوانی داریم که روحانی هستند که وجودشان از امتیازات استان قم است. امروز در زمینه اخلاق مهندسی در کشور کار مناسبی انجام نشده و نیازمند تقویت و بومی‌سازی آن هستیم.
وی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰۰ نفر از مهندسان در نظام مهندسی قم عضو هستند و نیمی ازآنان پروانه اشتغال دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.