صفحه اصلی / حمایت از اجرای ۵ طرح پژوهشی میان‌گروهی

حمایت از اجرای ۵ طرح پژوهشی میان‌گروهی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، اعضای کارگروه میان گروهی  صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) در آخرین نشست خود ضمن بررسی ۱۲ طرح داوری شده در کارگروه، با پشتیبانی مادی و معنوی از ۵ طرح پژوهشی موافقت کردند. طرح‌های تصویب شده در زمینه‌هایی مهندسی پزشکی، بیومکانیک، مهندسی بافت و بیوتکنولوژی دارویی هستند. تهیه و انتشار کتاب و مقاله در مجلات ISI ، ساخت نمونه محصول، ثبت اختراع و تولید دانش فنی از جمله تعهدات طرح‌های مصوب است.
همچنین، در این نشست ۱۴ طرح پژوهشی دریافتی جدید توسط کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و برای ۶ طرح داور تعیین شد و بقیه در اولویت حمایت قرار نگرفتند.
این کارگروه از سال ۸۳ فعالیت خود را با حمایت از توسعه پژوهش‌های میان رشتهای و میان گروهی در حوزه علوم تجربی آغاز کرد که ضمن تعیین عرصه‌های اولویت دار صندوق براساس اسناد بالادستی و نیاز کشور، به بررسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران با موضوعات بین رشته‌ای که در نقشه جامع کشور، برنامه پنجم توسعه و نقشه سلامت کشور تعیین شده، می پردازد. اعضای این کارگروه از برجسته ترین استادان و هیات علمی دانشگاه های برتر کشور در رشته های مهندسی پلیمر، مهندسی بافت، مهندسی پزشکی، داروسازی، توانبخشی و محیط زیست هستند.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.