صفحه اصلی / ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور ۹ درصد رشد یافت

ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور ۹ درصد رشد یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، اجرای ۱۲ طرح تولیدی و یک طرح توسعه ای سرویس های جانبی صنعت پتروشیمی به ظرفیت بیش از ۵ میلیون تن از سال ۹۲ و در دولت یازدهم، سبب رشد ۹ درصدی ظرفیت تولید این صنعت در کشور شده است.
بر این اساس، میزان تولید محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم با ۲۵ درصد رشد، ۱۰ میلیون تن افزایش یافته، به طوری که مقدار کل تولید در این صنعت از ۴۰.۶ میلیون تن در سال پایه (۱۳۹۲) به ۵۰.۶ میلیون تن تا پایان سال ۱۳۹۵رسیده است.
ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۳۹۳ بدون احتساب NF3 پتروشیمی بندر امام، ۵۶.۷ میلیون تن بوده است که این ظرفیت پارسال به حدود ۶۲ میلیون تن رسید.
این گزارش می افزاید: فروش خالص محصولات پتروشیمی در دولت یازدهم با ۲۷ درصد رشد از ۶ میلیون تن افزایش برخوردار شده و از رقم ۲۱.۷ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۲۷.۶ میلیون تن در سال ۹۵ افزایش یافته است؛ همچنین میزان صادرات محصولات پتروشیمی ایران از ۱۲.۸ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۰.۴ میلیون تن در پایان سال ۹۵ رسیده است.
صنعت پتروشیمی ایران در پسابرجام حیاتی دوباره یافت و موقعیت مناسب برای تکمیل زیرساخت‌ها و الزام‎های مورد نیاز جهش دوم این صنعت فراهم شد؛ رشد صادرات محصولات پتروشیمی و حضور فعال¬تر نقش آفرینان این حوزه در بازارهای منطقه¬ای و جهانی، بیانگر به وجود آمدن بستر مناسب برای فعالیت و نیز نویددهنده افقی روشن در این صنعت است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.