صفحه اصلی / ابلاغ آیین نامه کسب و کار تا دو روز آینده

ابلاغ آیین نامه کسب و کار تا دو روز آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین‌نامه کسب‌وکار در دولت خبرداد. مهندس محمدرضا نعمت زاده  با اعلام این خبر اظهار کرد: این آیین‌نامه ظرف یک تا دو روز آینده به دستگاه‌های مختلف ابلاغ خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری گسترش، وی  با اشاره به حضور هیات‌های خارجی در دوران پسابرجام در ایران و  تاثیر مثبت آن  بر بهبود روابط تجاری ما با دنیا تصریح کرد: در دوران پسابرجام و با تبادل هیات‌های تجاری همکاری‌های ما با سایر کشور‌ها در این زمینه شروع شده است.
نعمت زاده درباره شاخص های کسب‌وکار افزود: برخی از مقررات داخلی در زمینه گسترش روابط تجاری ما مسائلی را ایجاد می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به وضعیت کسب‌وکار اشاره کرد. زیرا ما در این شاخص هنوز به رتبه و جایگاه خوب خود نرسیده ایم. این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید توانستیم رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار را از بین ۱۸۰ کشور به ۱۲۰ برسانیم؛ درحالی که پیش از این، رتبه ما ۱۵۲ بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد :  خارجی‌ها به طور قطع وضعیت ما را رصد می‌کنند. بنابراین لازم است تا وضعیت کسب‌وکار را به بهترین شکل اصلاح کنیم. ‌نعمت‌زاده با اشاره به آیین‌نامه ارتقای کسب‌وکار در کشور تصریح کرد: کسب‌وکار ۱۰ شاخص دارد که در این آیین‌نامه تکالیف همه دستگاه‌ها را برای ارتقاء در این زمینه مشخص کرده‌ایم و این آیین‌نامه تا دو روز آینده به آنها ابلاغ خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم برای ارتقای شاخص کسب‌وکار تلاش‌های جدی‌تری داشته باشیم، یادآور شد: به طور قطع با ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه رتبه ایران در شاخص کسب‌وکار بهتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که با این اقدام می‌توانیم به رتبه ۷۰ برسیم.
نعمت‌زاده با اشاره به سرعت بالای تاسیس شرکت در کشور‌های مختلف دنیا، اظهار داشت: در بسیاری از کشور‌ها ظرف یک روز می‌توان شرکتی را تاسیس کرد و ما امیدواریم با بهبود شاخص کسب‌وکار بتوانیم روند تاسیس شرکت در ایران را نیز تسریع کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.