صفحه اصلی / افزایش صددرصدی مالیات ناممکن است

افزایش صددرصدی مالیات ناممکن است

 مالیات نه فقط امکانپذیر نیست، بلکه حتی نمی توانیم آن را پنج درصد افزایش دهیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اتاق اصناف تهران در واکنش به ادعای یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای ۱۰۰ برابر کردن مالیات گفت: افزایش صد درصدی مالیات نه فقط امکانپذیر نیست، بلکه حتی نمی توانیم آن را پنج درصد افزایش دهیم.
«علی فاضلی» در واکنش به سخنان برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره افزایش صد درصدی مالیات افزود: برای دریافت مالیات باید یکسری شاخص ها تعریف شود تا براساس آن بتوانیم مالیات را افزایش دهیم.
به گفته وی، باید توجه کنیم اقتصاد کشور در سال های گذشته چه مسیری را طی کرده و نسبت به گذشته با کمبود ۲۰ تا ۲۵ درصدی منابع روبرو بوده است. فاضلی ادامه داد: منظور این است که اگر در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ میزان واردات کالا نزدیک به ۶۸ میلیارد دلار بود اکنون کاهش یافته و به ۴۸ میلیارد دلار رسیده است. همچنین نظام توزیعی با فروش بیشتر روبرو شده است.
وی بیان کرد: در بخش تولید با وجود تمهیدها و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفت شاهد رشد چندانی نبودیم؛ بنابراین چگونه می توانیم اعلام کنیم که مالیات را صد درصد افزایش می دهیم؟ فاضلی گفت: بنده به عنوان یک کارشناس به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می گویم لطفا در شعارهای خود خلاف واقع سخن نگویید؛ طوری حرف بزنید که پس از انتخابات نیز بتوانید مدیریت کنید.
وی تاثیر افزایش مالیات را محدود برشمرد و افزود: بهترین کار این است که موارد فرار مالیاتی و این افراد را برای کمک به مردم برای آشنایی با چهره پنهان اقتصاد شناسایی کنیم. رئیس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: قاطعانه می گویم در قبال بنگاه های صنفی که بخش زیادی از نظام توزیع، خدمات، فنی و تولید را به خود اختصاص داده اند، حتی نمی توان پنج درصد مالیات را افزایش داد.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.