صفحه اصلی / رشد بخش خصوصی واقعی معدن در دولت یازدهم

رشد بخش خصوصی واقعی معدن در دولت یازدهم

 و در آن مدیران بخش خصوصی معدن و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت مباحث مختلفی مطرح کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صمت، تعامل دولت با بخش خصوصی واقعی در معدن و اعتماد به فعالان این بخش در دولت تدبیر و امید، منجر به قوی شدن این حوزه شده و آنها توانسته‌اند پروژه‌های بزرگ معدنی را در اختیار گیرند.
در دولت یازدهم فعالیت‌های اکتشافی در کشور با رشد قابل توجه نیز موضوعی بود که مورد تایید هر دو بخش خصوصی و دولتی قرار گرفت.در ابتدای این میزگرد، رئیس هیات‌مدیره خانه معدن ایران درباره مسائل مطرح شده در بخش معدن گفت: موارد مهمی در بخش معدن در این همایش مطرح شد. حادثه رخ داده در معدن گلستان را نباید فراموش کرد و برای جلوگیری از رخ دادن دوباره این اتفاق باید از نیروی انسانی که قلب تپنده فعالیت‌های معدنی هستند حمایت کرد زیرا اگر نیروی انسانی کارآمدی نداشته باشیم قادر به انجام هیچگونه فعالیت معدنی در کشور نخواهیم بود.
محمدرضا بهرامن در ادامه افزود: در این میان باید توجه کرد بخش‌های خصوصی فعال در بخش معدن که اکنون در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفته‌اند، در ۲سال اخیر به رشد قابل قبولی رسیده‌اند. به گونه‌ای که چندی پیش یکی از شرکت‌های خصوصی کشور توانست برنده مناقصه معدن سرب و روی مهدی‌آباد باشد.وی افزود: این اتفاق سال‌ها در کشور رخ نداده بود، اما اکنون با همکاری و کمک دولتمردان شاهد رشد بخش خصوصی واقعی در کشور هستیم. در واقع این رویداد می‌تواند نویدبخش آینده‌ای درخشان و موفق برای بخش خصوصی کشور باشد.به گفته بهرامن فعالان بخش معدن به‌ویژه خصوصی‌ها باید به رشد شرکت‌های توسعه‌ای و فعال در حوزه معدن همچون شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو امیدوار باشند زیرا با موفقیت آنها خصوصی‌ها نیز موفق خواهند شد.
وی افزود: تعامل بخش معدن با منابع طبیعی نیز از مواردی است که معدنکاران به اهمیت آن واقف بوده و برای حفظ و نگهداری آن در فعالیت‌های معدنی باید کوشا باشند. به گفته بهرامن، برای رسیدن به جایگاه واقعی در حوزه صادرات مواد معدنی و حضور در بازار جهانی، نیازمند سیاستگذاری و شناخت نیازهای بخش معدن هستیم. در این میان حمایت همه جانبه‌ای از سوی دولت انجام شده و واحدهای معدنی در استان‌های مختلف کشور در حال فعالیت هستند. امروز کنسرسیوم‌هایی در کشور با سرمایه‌گذاری بالا (۵۰۰میلیون دلاری) در کشور شکل گرفته و بخش خصوصی واقعی در کشور در حال رشد و تشکیل است.
وی ادامه داد: به‌طور معمول هر هفته جلسه‌ای بین خانه معدن با ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی و محیط‌زیست برگزار می‌شود که یک تعامل است و باید به نیکی از آن یاد کنیم. از طرفی نگرانی که برای تولید در کشور وجود دارد را می‌توان از طریق همکاری با دولت برطرف کرد. بهرامن در ادامه سخنانش افزود: موضوع مهم برای بخش معدن تعریف استراتژی است. از طرفی باید جذب سرمایه‌گذار در معدن را جدی گرفت زیرا سرمایه‌گذاران معدنی با حضور در ایران علاوه بر انتقال منابع مالی، فناوری وارد می‌کنند.وی همچنین ایجاد بازارهای جدید برای محصولات تولیدی کشور را که مازاد نیاز داخلی است از نیازهای مهم بخش معدن دانست.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.