صفحه اصلی / بازگشایی و توقف نماد ۵ نماد در جریان بازار فرابورس ایران

بازگشایی و توقف نماد ۵ نماد در جریان بازار فرابورس ایران

 تا  نسبت به روز گذشته شاهد کاهش حجم در مقابل افزایش ارزش معاملات باشیم.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه شاخص کل نیز متاثر از افت قیمت در نمادهای «دماوند»، «شاوان»، «ذوب» و «چکاپا» متحمل افت ۵.۶ واحدی شد تا آیفکس در نزدیکی پله ۹۱۷ واحدی بایستد. اگرچه تاثیر مثبت نمادهای «بمپنا» و «اپرداز»، مانع از ریزش بیشتر شاخص کل شد.
معاملات بازارهای اول و دوم نیز روز جاری در حالی ادامه یافت که نمادهای «ذوب» و «اپرداز» به ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفتند. در نماد «ذوب» سهامداران نزدیک به ۳۶ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۲۸ میلیارد ریال و در نماد «چکاپا» نزدیک به ۲ میلیون سهم به ارزش ۴۳ میلیارد ریال خریدوفروش شد. در مجموع در این دو بازار شاهد معامله ۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال بودیم.
امروز همچنین شاهد بازگشایی نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و داروسازی تهران شیمی در طول بازار بودیم، ضمن آنکه نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رازی، شیر پاستوریزه پگاه گلستان و توسعه اقتصادی آرین متوقف شدند.
بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز میزبان معامله کمتر از یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال بود. اسناد خزانه اسلامی مرحله یازدهم بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این بازار در اختیار گرفت.
تابلوی تسهیلات مسکن نیز امروز شاهد افت قیمتی تمامی تسه‌ها بود و به این ترتیب قیمت این اوراق در بازه ۷۲۷ تا ۷۵۸ هزار ریال دادوستد شد.
در میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با معامله بیش از یک میلیون ورقه به ارزش نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال در صدر ETFها ایستاد.
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.