چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مهاجرت نخبگانی را متوقف کرد

ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مهاجرت نخبگانی را متوقف کرد

 بلکه موفقیت بسیاری در ورود متخصصان غیرمقیم به دست آمد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره «نشاط و امید جوانان» با حضور معاون‌حقوقی رئیس‌جمهور و محمدرضا مروارید؛ استاندار ایلام در شهر ایلام برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری؛ معاون حقوقی رئیس‌جمهور، جوان‌بودن جمعیت را یکی از مهمترین ویژگی‌های کشور دانست و گفت: ایران اسلامی یکی از جوانترین کشورهای جهان است.
وی افزود: جوان‌بودن یکی از مزیت اصلی هر کشور برای توسعه و پیشرفت است به‌شرطی که برنامه‌ریزی صحیح برای استفاده از این مزیت انجام و به‌بهترین‌شکل بکار گرفته شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین انصاری با اشاره به موضوع مهاجرت نخبگانی، ادامه داد: پیش از این تعداد قابل‌توجهی از دانش‌آموختگان کشور به‌دلیل مهیا نبودن شرایط بروز استعدادهایشان به مهاجرت رو می‌آوردند اما در دولت تدبیر و امید با ایجاد بیش از سه هزار شرکت‌‎های دانش‌بنیان نه‌تنها مهاجرت کاهش یافته بلکه موفقیت بسیاری در ورود متخصصان غیرمقیم به دست آمده است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های خاص استان ایلام در حوزه نفت، گاز و گردشگری خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و هم‌مرز بودن استان ایلام با کشور عراق و استفاده از ظرفیت‌های حوزه گردشگری، می‌توان این استان به یکی از محورها و مرزهای فعال تبدیل کرده و گام بلندی در ایجاد اشتغال برداشت.
در بخش دیگری از این مراسم، محمدرضا مروارید؛ استاندار ایلام نیز ضمن تمجید از سرآمدان، مستعدان‌برتر و جوانان، گفت: جوانی بهترین فصل زندگی، فصل شور، نشاط، امید، انرژی و رویش است.
وی با بیان اینکه استان ایلام به‌لحاظ تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی نسبت به جمعیت کل، رتبه سوم کشوری را دارد، تصریح کرد: در سال گذشته استان در بسیاری از شاخص‌های مرتبط با جوانان مانند علمی و ورزشی رتبه‌های قابل‌قبولی کسب کرده است.
استاندار ایلام تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب استارت‌آپ‌ها را حرکتی مثبت در جهت اشتغال‌آفرینی دانست و اظهار داشت: باتوجه به نیروی تحصیل‌کرده در رشته IT در استان، زمینه‌های مناسب برای اشتغال‌زایی در این حوزه باید فراهم شود.
در بخش پایانی این مراسم، از ۱۷ جوان مستعدبرتر با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل بعمل آمد. همچنین به‌منظور تحقق شعار سال با نام تولید و اشتغال، از سه جوان کارآفرین نیز تجلیل شد.
لازم به ذکر است، حسین کلانتری؛ معاون سیاسی-امنیتی استانداری ایلام، رضا خانی؛ رئیس بنیاد نخبگان از دیگر حاضران در جشنواره «نشاط و امید جوانان» بودند.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.