صفحه اصلی / نشست رؤسای بنیادهای نخبگان پهنۀ خاوران برگزار شد

نشست رؤسای بنیادهای نخبگان پهنۀ خاوران برگزار شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اولین نشست ویدئو کنفرانس رؤسای بنیادهای نخبگان استانی پهنۀ خاوران به میزبانی بنیاد نخبگان استان خراسان‌جنوبی برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حسن هاشمی؛ سرپرست بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی بر اهمیت استفاده از ظرفیت پهنۀ خاوران به‌منظور هم‌افزایی و تعامل بنیادهای نخبگان استانی برای پیشبرد امور اجتماعات نخبگانی تأکید کرد.
وی افزود: برگزاری همایش منطقه‌ای نقش نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری استان‌های پهنه خاوران یکی از راهکارهایی است که می‌تواند ضمن جهت‌دهی مثبت به استعدادهای موجود در منطقه، ظرفیت‌های بنیادهای نخبگان هم‌پهنه را افزایش دهد.
هاشمی با اشاره به لزوم برگزاری رویدادهای کارآفرینی با تأکید بر ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه، افزود: امروزه برگزاری رویدادهای کارآفرینی با حمایت مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس امری ضروری به نظر می‌رسد.
رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت استفاده از توان نخبگانی برای رفع محرومیت‌ها، بر لزوم برگزاری اردوهای جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردوها باید به عنوان یک اولویت در برنامه‌های بنیادهای نخبگان استانی قرار بگیرد.
در ادامه، سعیدرضا احمدی‌زاده؛ رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌رضوی با اشاره به لزوم گسترش هماهنگی و هم‌افزایی درون‌پهنه‌ای، گفت: مشخص‌شدن سیاست‌های موضوعی جشنواره‌های رویش امری ضروری برای هم‌افزایی بنیادهای نخبگان هم‌پهنه است.
وی افزود: پتانسیل هم‌افزایی پهنه‌ها باید برای توسعه علم و فناوری با تأکید بر مباحث اقتصادی بکارگرفته شود.
 احمدی‌زاده با بیان اینکه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، اظهار داشت: باید ظرفیت‌های موجود و همچنین ایده‌های نوآورانه با قابلیت عملیاتی‌شدن که در جشنواره‌ها ارائه و برگزیده می‌شوند، در مسیر صحیح هدایت و فعال شوند. در این بین می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های درون‌استانی نیز استفاده کرد.
مسیب پهلوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان سیستان‌وبلوچستان نیز با اشاره به لزوم توجه به نیازهای واقعی هر مطقه، تصریح کرد: بزرگترین مشکل استان، مسئله آب است که باید به‌صورت جدی و منطقی و با نگاهی دانش‌بنیان آن را رفع کرد. در همین راستا، با مساعدت دکتر ستاری و با همکاری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری پروژه مطالعات آب‌های ژرف در حال پیگیری است که تاکنون دستاودرهای خوبی نیز داشته است.
وی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر را دومین محور اصلی استان برشمرد و ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌ها و موقعیت جغرافیایی سیستان‌وبلوچستان، ایجاد منطقه ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند اقدامی مثبت باشد. از سوی دیگر به دلیل اقلیم گیاهی منحصربفرد استان، سیستان‌وبلوچستان می‌تواند در زمینه گیاهان‌دارویی نیز یکی از مناطق مهم کشور باشد به‌شرطی که هم‌افزایی کامل بین بنیادهای نخبگان استان‌های هم‌پهنه وجود داشته باشد.
در ادامه، علیرضا سعیدی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان نیز با اشاره به برگزاری جشنواره اخترعات خاوران در کرمان، گفت: با هماهنگی انجام‌شده با دانشگاه علوم‌پزشکی، جشنواره امسال با محوریت اطلاعات سلامت و تأکید بر گیاهان دارویی برگزار می‌شود.
تعیین تاریخ برگزاری جشنواره رویش خاوران و بازه ثبت‌نام و چگونگی اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر به جامعه هدف در استان‌ها، اطلاع‌رسانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی مانند برنامه‌های تربیتی به‌صورت مشترک و حضور نخبگان و مستعدان‌برتر، برگزاری نشست‌های اجتماعات نخبگانی با حضور نخبگان و مستعدان‌برتر پهنه و  با حضور مسؤولان بنیاد ملی نخبگان با محوریت بنیاد رضوی باتوجه به پتانسیل  فرهنگی و زیارتی مشهد مقدس، هماهنگی حضور نخبگان و مستعدان‌برتر استان‌های پهنه جهت بازدید از شرکت پتروشیمی خراسان در بجنورد با محوریت بنیاد خراسان‌شمالی، برگزاری مشترک طرح دوست علمی  برای برگزیدگان این طرح در استان‌های مجری پهنه با محوریت یکی از بنیاد های استانی و همچنین برگزاری اردوی ماه خدا در مشهد مقدس در ماه مبارک رمضان با حضور مستعدان‌برتر استان‌های پهنه خاوران با همکاری پشتیبانی و مالی کلیه استان‌های پهنه از مهمترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.