چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / نگاهی به بیلبوردهای تبلیغاتی مبین نت

نگاهی به بیلبوردهای تبلیغاتی مبین نت

در بیلبوردهای محیطی مبین نت مردی را می بینیم که با چهره ای خندان در حال استفاده از اینترنت است. برای بررسی این بیلبورد گفت و گویی را با هارمیک نواسارتیان، مدیر روابط عمومی بادکوبه و شایا فرخ یار، مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین نت داشته ایم که در ادامه می خوانید.
تجربه جدیدی از سرویس های پرسرعت
هارمیک نواسارتیان، مدیر روابط عمومی بادکوبه در رابطه با ایده کمپین مبین نت به «فرصت امروز» می گوید: کمپین  «اینترنت با خیال راحت» برای معرفی محصول و خدمت جدید مبین‏نت و در عین حال در جهت بهبود تصویر برند براساس مخاطب هدف مشخص، طراحی و اجرا شده است. خدمات تازه مبین‏نت بر پایه نسل جدید اینترنت TD-LTE ارائه می شود که ویژگی بارز آن، سرعت و کیفیت پایدار است. با محوریت این دو مزیت و نیز بررسی دغدغه‏های مخاطب در مورد کیفیت، سرعت و نصب هنگام انتخاب خدمات اینترنت، مفهوم  «اینترنت با خیال راحت» طراحی شد.
این مفهوم به ارزش رفع معضلات مرسوم در استفاده از اینترنت و نتیجه آن اطمینان خاطر و حس خوشایند پس از مصرف اشاره می کند. به طور کلی تلاش شده است تا از ترجمانی انسانی و صمیمی از مفاهیم فناورانه در این کمپین استفاده شود.
وی در رابطه با مزیت رقابتی این کمپین می گوید: براساس تحقیقات انجام شده، مشترکین مبین‏نت پشتیبانی و تجربه مشتری خوشایند در استفاده از سرویس‏های مبین‏نت را به عنوان ویژگی‏های مثبت این شرکت اعلام کرده‏اند که این را می‏توان یکی از مزایای رقابتی مبین‏نت برشمرد.
المان های تصویری مؤثر در کمپین
مدیر روابط عمومی آژانس بادکوبه در رابطه با اجرای کمپین مبین نت می گوید: مفهوم کلیدی «راحتی خیال» در طراحی بصری این کمپین نیز با استفاده از عناصری تصویری مثل حالت چهره کاراکتر و فضای راحت کار تکرار شده است. برای ماندگاری بیشتر تصویر برند، از رنگ سازمانی به عنوان رنگ غالب و برای تأکید بر مزیت‏های سرعت و کیفیت پایدار از یک عنصر تصویری که یادآور شاخص‏های کیفی است، بهره گرفته شده است.
در کمپین پیش بینی شده توسط آژانس، در کنار رسانه محیطی، رسانه‏های دیگری چون دیجیتال، تلویزیون و رادیو نیز پیشنهاد شده بود که بتواند فروش این خدمت را افزایش دهد که در نهایت با صلاحدید مشتری فقط یکی از طرح های دوگانه محیطی اجرا شده است.
ایده شعار از کجا به وجود آمد؟
در ادامه شایا فرخ یار، مدیرکل بازاریابی و فروش انبوه مبین نت در رابطه با ایده بیلبوردهای محیطی مبین نت به  «فرصت امروز» می گوید: مفهوم اولیه  «اینترنت با خیال راحت» از سمت خود مبین نت زده شد، به این صورت که با انجام یک سری تحقیقات کیفی در گروه های مختلف پسران و دختران،  مردان و زنان که در طیف های سنی بین ۱۸ تا ۲۴، ۲۴ تا ۳۰ و ۳۰ تا ۴۰ سال و ۴۰ سال به بالا قرار داشتند، متوجه شدیم مردم به دنبال اینترنتی بدون دغدغه هستند؛ اینترنتی که سرعت بالایی داشته و در عین حال با قطع و وصل همراه نباشد. در واقع این طور شد که مبین نت با دغدغه ها و خواست مشترکان اینترنت آشنا شد.
با جلسات متعددی که با آژانس تبلیغاتی بادکوبه برگزار کردیم، این آژانس براساس ورودی های جمع آوری شده از سمت مبین نت و خود آژانس؛ شروع به تکمیل طرح و ایده کرد. در ابتدا شعار  «اینترنت به اضافه خیال راحت» مورد پسند هر دو طرف قرار گرفت اما به دلیل سخت بودن گفتار و راحتی گفتمان به علاوه را به با تبدیل کردیم و شعار «اینترنت با خیال راحت» شکل گرفت. این شعاری است که مبین نت روی آن سوار شد،  شعاری که قصد داریم برای سالیان سال آن را برای مبین نت نگه داریم.
فرخ یار در رابطه با این کمپین می گوید: پیش از شعار  «اینترنت با خیال راحت» مبین نت با شعار  «اینترنت با قابلیت جابه جایی در ۳۱ استان» به همگان عرضه شده بود. در حال حاضر با وجود اینترنت ۴G و ۳G دیگر جابه جایی به عنوان ارزش مستقیم مبین نت مطرح نمی شود،  مجموع این عوامل باعث شد تا مبین نت شعار خود را تغییر دهد. در رابطه با خود کمپین نیز باید بگویم این کمپین تا حدی گسترده است که در فازهای بعدی اکران خواهد شد.
برخلاف معمول تصویر کرده ایم
وی در رابطه با المان های تصویری این طرح می گوید: در طرح تبلیغاتی محیطی مبین نت فردی را مشاهده می کنیم که در محیط کار خود نشسته و از اینترنت با یک چهره راحت استفاده می کند و لبخند رضایتی که در صورت آن نقش بسته نشان می دهد هنگام استفاده از اینترنت خوشحال است.
همچنین یک نیم دایره سرعت سنجی پشت سر این شخص تصویر شده است که کیلومترشمار آن از قرمز به سبز حرکت می کند.برخلاف انتقادهایی که در چندین سایت مطرح شده بود که معمول است سرعت سنج از سبز به قرمز حرکت کند، باید بگویم تصویر کردن چنین سرعت سنجی با منظور همراه بوده است. برخلاف ماشین که سرعت آن هنگام افزایش، شما را در معرض خطر و وضعیت قرمز قرار می دهد؛ زمانی که سرعت اینترنت افزایش می یابد شما به آرامش و وضعیت سبز می رسید. پس این کیلومتر شمار برعکس عمل می کند. دلیل اینکه این سرعت سنج از قرمز به سبز حرکت کرده در واقع بدین خاطر است، زمانی که سرعت اینترنت پایین است شما برافروخته و قرمز می شوید اما وقتی به سرعت بالا که در این تصویر ۴۰ نمایش داده شده و عقربه نیز روی ۴۰ است،  می رسید یک آرامش خاطر و وضعیت خوشایندی را حس می کنید.
وی در رابطه با مفهوم های استفاده شده در این طرح می گوید: در مفهوم اولیه،  مردی در محیط کار از سرعت اینترنتی که روی عقربه های سبزرنگ ۴۰ نمایش داده شده استفاده می کند که لبخند رضایت آن مشهود است.
دو مفهوم دیگر نیز در حال طراحی است که در آینده لانچ خواهد شد. در یکی از طرح هایی که در آینده به تصویر کشیده خواهد شد، پسر جوانی روی مبل راحتی دراز کشیده و در محیط خانه از اینترنت استفاده می کند.
در این طرح قصد داریم تا ارزش دیگر مبین نت را که براساس نظرسنجی ها همان استفاده از اینترنت بدون قطع و وصل است به تصویر بکشیم.
در واقع در این کمپین لوکیشن ها مختلف است و براساس این لوکیشن های مختلف مفهوم های متفاوتی نیز طراحی شده است. در این کمپین سعی داریم نشان دهیم اینترنت مبین نت با سرعت زیاد در محیط کار و بدون قطع و وصلی در محیط خانه خیال آدم را راحت می کند.
در واقع محیط های مختلف و ارزش های متفاوت به صورت کمپین های داستانی یا چند تکه تکمیل می شوند. اما از جایی که طبق نظرسنجی های صورت گرفته،  «سرعت بالا» به عنوان نخستین نیاز کابران اینترنتی مطرح شد، سعی کردیم در طرح اولیه به این ارزش بپردازیم.
سعی داریم مشتری های ناراضی را برگردانیم
فرخ یار در رابطه با پیشینه برند مبین نت می گوید: زمانی که این شرکت از سال ۸۹ با فروش وایمکس های خود شروع به کار کرد در مدت زمان سه سال به یکی از برندهای محبوب بدل شد تا جایی که توانست در این مدت محدود حدود ۸۰۰ هزار مشترک جذب کند.
اما به دلیل مشکلاتی که در توسعه شبکه به وجود آمد برخی از مشترکان مبین نت به ویژه کاربران شهر تهران و برخی شهرستان ها اعتماد خود به مبین نت را از دست دادند که با ارائه سرویس های جدید این شرکت قصد داریم آن اتفاق را تا حدی بهبود ببخشیم و بتوانیم برخی از مشترکان خود را بازگردانیم. در حال حاضر با تغییر لوگو، ری برندینگ و ارائه محصول جدید تا حدی رضایت مشتریان ناراضی را جلب کردیم و در تلاش هستیم به جایگاه اصلی و واقعی خودمان برسیم.
وی در رابطه با بازخوردهای دریافتی از تبلیغات محیطی می گوید: با بالا رفتن بیلبوردها، بازخوردهای مناسبی داشتیم تا جایی که فروش ما تا پیش از کمپین به دو برابر رسید. اما این رقم هدفی نیست که انتظار آن را داشتیم. البته گفتنی است، قطعاً با تبلیغات دهان به دهان و کمپین های سریالی می توانیم به هدف مورد نظرمان برسیم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.