چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / تأکید بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و عمان

تأکید بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و عمان

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، نائب رئیس اتاق شیراز در نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان که در اتاق شیراز برگزار شد، با اشاره به پتانسیل‌های استان فارس گفت: این استان در حوزه صنایع معدنی و معادن به‌ویژه در صنعت سیمان، سنگ‌های تزئینی، مواد غذایی، میوه و تره‌بار، نفت و گاز و پتروشیمی، آمادگی اقدامات مشترک و صادرات را دارد.
محمدصادق حمیدیان همچنین صادرات قیر، مواد پتروشیمی، ماشین‌آلات، محصولات الکتریکی، کشاورزی و سیمان را از دیگر زمینه‌های همکاری میان عمان و فارس برشمرد.
حمیدیان گفت: در زمینه توریسمCIP ، توریسم سلامت و توریسم مذهبی نیز این آمادگی را داریم که همکاری‌های مشترک را افزایش دهیم .
مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان  نیز تمایل خود را برای شناسایی فرصت‌های اقتصادی و صنعتی در شیراز و فارس اعلام کرد.
خمیس الشکیلی گفت: یک سال پیش به‌عنوان نماینده همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان انتخاب شدم و این همکاری از استان هرمزگان شروع شد و مشتاقیم که همکاری‌های گسترده‌ای با ایران داشته باشیم.
الشکیلی اضافه کرد: در یک مأموریت ویژه تصمیم گرفته شد برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی میان ایران و عمان تمرکز بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه تبادلات ارزی دو کشور در حد توانمندی‌های موجود نیست، گفت: ایران پتانسیل‌های خوبی در زمینه بازرگانی و تبادل کالا و … دارد.
مدیرکل دفتر همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان ادامه داد: علی‌رغم تمام امکانات در نظرگرفته شده از طرف دولت عمان از قبیل امکانات ویزا، ثبت شرکت‌ها و …، متأسفانه مشارکت‌های جدی از طرف دولت‌مردان و شرکت‌های ایرانی به‌منظور توسعه همکاری‌های جدی انجام نشده است.
الشکیلی با اشاره به اینکه عمان با کشورهای دیگر قراردادهای خوبی دارد، گفت: امروز عمان می‌تواند به‌عنوان دروازه تجارت برای ایران در نظر گرفته شود.
 وی با اعتقاد به اینکه عمان امکانات مناسبی برای مشارکت‌های اقتصادی با ایران دارد، افزود: عمان دارای سه بخش مهم اقتصادی شامل منطقه آزاد صحار برای تبادلات انرژی، منطقه آزاد دقم و قسمت تمرکز اقتصادی میان شرق آسیا و هند است.
الشکیلی تأکید کرد: ما آمادگی کامل داریم که در تمامی زمینه‌ها شامل تأسیس شرکت و نمایندگی در کشور عمان، همراهی داشته باشید؛ محیط تجاری، بازرگانی عمان برای ایرانیان هموار است و مراحل ثبت شرکت به‌صورت آنلاین ظرف مدت سه روز انجام می‌شود.
مدیرکل همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه ترغیب فعالان اقتصادی و علاقه‌مندان برای سرمایه‌گذاری در کشور عمان و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.