صفحه اصلی / تولید معادن مس جهان افزایش یافت

تولید معادن مس جهان افزایش یافت

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از مس پرس، طبق تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۱۷، حدود یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۰۰ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی، یک میلیون و ۴۵ هزار و ۹۰۰ تن بود.
از این میزان، ۹۱۷ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۳۵ هزار و ۴۰۰ تن «آسیا»، ۱۵۳ هزار و ۲۰۰ تن «آفریقا»، ۱۴۹ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۹۰ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
در همین مدت (ماه ژانویه ۲۰۱۷)، ظرفیت معادن مس جهان به ۲ میلیون و ۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن)، حاکی از رشد ۴.۳ درصدی است.
بنا به این گزارش، تولیدکنندگان جهانی مس طی ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۹۷۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۹۳۵ هزار تن بود که نشان دهنده رشد ۲.۱ درصدی تولید این محصول است.
روند رو به رشد قیمت جهانی مس
در حال حاضر، قیمت مس جهانی به بیش از ۵۸۶۰ دلار در تن رسیده که حدود ۲۷۰ دلار نسبت به ماه قبل کاهش داشته است. با این وجود، به دلایلی همچون افزایش تقاضای جهانی به ویژه چین، کاهش عیار معادن مس و غیره، روند قیمت مس در سال ۲۰۱۷ افزایشی است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.