صفحه اصلی / انتقال تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات فولادی به کشور

انتقال تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات فولادی به کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، مهدی کرباسیان در گفت‌وگو درباره افتتاح کارخانه طراحی و تولید ماشین‌آلات صنعتی دانیلی به ویژه برای صنعت فولاد اظهار کرد: این پروژه، پروژه بسیار خوبی است و با توجه به سیاست‌های دولت تلاش کردیم شرکت‌های خارجی از جمله دانیلی پس از یادداشت تفاهم‌نامه‌ای که در ایتالیا امضا شد، برای فعالیت در ایران باید تکنولوژی را به ایران بیاورند. البته پیش از امضای این تفاهم‌نامه نیز بر این موضوع تاکید داشتیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه دانیلی پیشتاز این موضوع شد و این ورکشاپ را احداث کرد. در حال حاضر نیز ما تولید برخی ماشین‌آلات داخلی برای ۷ طرح فولادی را در ایران ساخته می‌شود. یعنی به جای واردات از خارج باید آنها را در ایران تولید کنند. این موضوع جزء سیاست‌های ما است.
کرباسیان افزود: خوشبختانه شرکت اس‌ام‌اس آلمان نیز پس از این با شرکت تامکار اصفهان این کار را شروع کرده و همراه شده‌اند. امیدواریم این پروژه نیز تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.
به گفته وی، تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات فولادی در حال انتقال به کشور است.
کرباسیان اضافه کرد: بدون شک محصولات این کارخانه در آینده منجر به صادرات می‌شود، زیرا محصولات با کیفیت اروپایی تولید می‌شوند در نتیجه امیدوارم در این رابطه هاب منطقه شویم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره پروژه مشترک ایمیدرو و دانیلی اظهار کرد: خوشبختانه شرکت آن به صورت قطعی تاسیس شد و در حال حاضر بحث بررسی مسئله ذخیره سنگ‌آهن تا مرحله آهن اسفنجی در دستورکار است. مراحل آن نهایی شده و دانیلی پیگیر مسائل مالی آن است.
کرباسیان افزود: امیدواریم طی ۱ تا ۲ ماه آینده خبرهای خوشی را در این باره اعلام کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.