صفحه اصلی / ضرورت حفظ برنامه کاهش تولید اوپک

ضرورت حفظ برنامه کاهش تولید اوپک

کریس بیک که در کمیته مدیریت بزرگترین فروشنده مستقل نفت جهان حضور دارد، اظهار کرد: تقاضای ضعیف در سه ماهه اول سال میلادی جاری و بهبود فعالیت صنعت شیل آمریکا، ذخایر جهانی را در سطح بالایی نگه داشته است.
وی در حاشیه کنفرانس نفت "اس اند پی گلوبال پلاتس" در لندن به فایننشیال تایمز گفت: بازار منتظر اقدام اوپک است و اگر اقدام غیرمنتظره ای از سوی این سازمان صورت گیرد، وضعیت واقعا دشوار خواهد بود.
اعضای اوپک قرار است ۲۵ ماه مه برای تصمیم‌گیری درباره تمدید مدت اجرای توافق کاهش تولید در وین دیدار کنند.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه، سال گذشته موافقت کردند تولیدشان را از ابتدای ژانویه امسال به مدت شش ماه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. برخی از اعضای اوپک احتمال تمدید توافق به مدت شش ماه دیگر را مطرح کرده‌اند.
به گفته این مدیر ویتول، قیمت‌ها همچنان نزدیک سطح ۵۰ دلار در هر بشکه مانده‌اند زیرا زمستان گرم، تقاضا برای سوخت‌های گرمایشی در سه ماهه اول را ضعیف کرد و از سوی دیگر ذخایر جهانی نفت کاهش قابل توجهی پیدا نکرده اند.
بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، ویتول ۷ میلیون بشکه در روز نفت خام و فرآورده‌های نفتی در سال ۲۰۱۷ معامله کرده که این شرکت را بزرگترین فروشنده مستقل ساخته است و بالاتر از شرکت‌های گلنکور و ترافیگورا قرار می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.