صفحه اصلی / احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت

احتمال تمدید توافق کاهش عرضه نفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, خالد الفالح امروز (دوشنبه ١٨ اردیبهشت ماه) در یک کنفرانس انرژی در مالزی عنوان کرد: بازار نفت پس از سال‌ها مازاد عرضه، در حال بهبود و رسیدن به تعادل است. با این حال انتظار داریم توافق اوپک برای کاهش حجم تولید در نیمه نخست سال ٢٠١٧، تا پایان سال جاری میلادی ادامه یابد.
عربستان به عنوان تاثیرگذارترین عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان غیرعضو اوپک شامل روسیه متعهد شده اند تا با کاهش تولید به میزان حدود یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز در ۶ ماه نخست سال ٢٠١٧ میلادی، به بازیابی و بهبود شرایط بازار کمک کنند.
با این حال، بالا بودن سطح عرضه سبب بازگشت قیمت نفت خام برنت به سطوح پایین تر از ۵٠ دلار برای هر بشکه شده است و این موضوع فشار بر تولیدکنندگان اوپک برای تمدید کاهش عرضه تا پایان امسال دامن زده است.
الفالح گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و مشاوره هایی که با دیگر اعضا داشته ایم؛ اطمینان دارم که توافق حاصل شده برای نیمه نخست امسال تا پایان سال جاری میلادی و حتی فراتر از آن پا برجا خواهند ماند.
وی افزود: افت قیمت اخیر در نتیجه کاهش تقاضای فصلی، عملیات تعمیر و نگهداری بعضی از پالایشگاه ها و افزایش تولید از سوی کشورهای غیرعضو اوپک به ویژه ایالات متحده اتفاق افتاد.
تولید نفت آمریکا با رشد بیش از ١٠ درصدی از اواسط سال ٢٠١۶ میلادی، به رقم ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز رسیده که نزدیک به حجم تولید تولیدکنندگان بزرگی نظیر روسیه و عربستان است.
با این حال وزیر انرژی عربستان معتقد است که شرایط بازار نسبت به سال گذشته یعنی زمانی که قیمت نفت خام پایین تر از ٣٠ دلار در هر بشکه بود؛ به طور خیره‎کننده ای بهبود یافته است.
وی همچنین از اعلام آمادگی برونئی برای حمایت از تمدید کاهش حجم عرضه میان کشورهای عضو و غیر عضو اوپک با هدف بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت خام خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.