صفحه اصلی / باز شدن ال سی و یوزانس از نمودهای بارز برجام در صنعت نفت است

باز شدن ال سی و یوزانس از نمودهای بارز برجام در صنعت نفت است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، حسین فلاح با بیان این که بسیاری از مواد اولیه برای ساخت محصولات این شرکت از خارج تامین می شود، گفت: پیش از لغو تحریم‌ها شرکت ما به روش های مختلف و با هزینه‌های گزاف مجبور بود با دور زدن تحریم‌ها اجناس خود را وارد کند.
وی افزود: به عنوان مثال برای وارد کردن یک جنس از آلمان یا هلند باید با صرف هزینه زیاد ابتدا به کشوری ثالث و سپس به یکی از کشورهای همسایه و از آنجا به ایران وارد می کردیم، خوشبختانه با اجرایی شدن برجام ما هم اکنون در به صورت مستقیم و بدون واسطه با تولید کنندگان اروپایی مذاکره و خرید می کنیم.
مدیرکنترل کیفیت این شرکت تولید کننده کابلهای برق فشار قوی افزود: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در جابه جایی پول در زمان تحریم، تمامی پرداختی های این شرکت به شرکتهای خارجی از طریق یک واسطه انجام می شد، که این امر نیز هزینه های ما را ٢٠ درصد افزایش می داد.
فلاح با تاکید بر این که هم اکنون به راحتی تولید کنندگان ایرانی می توانند ال سی و یوزانس باز کرده و کالای خود را از خارج وارد کنند، گفت: از سوی دیگر همه تست های بین المللی ما از طریق شرکت کما اچ اس ایی صورت می گرفت که این شرکت در دوران تحریم حتی جواب نامه های ما را نمی داد و این موضوع سبب از دست رفتن بسیاری از بازارهای ما می شد، اما امروز مسئول خاورمیانه ای این شرکت حضوری پیش ما می آید و از ما تقاضای همکاری دارد، این امر از نمودهای برجام است.
وی بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را فرصتی مناسب برای ارتباط با کارفرمایان شرکت‌های ایرانی دانست و گفت: تاکنون در خلال این نمایشگاه مذاکرات خوبی با مشتریان داخلی و خارجی خود داشته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.