صفحه اصلی / اطلاعات حوزه صنعت و معدن کرمان شفاف سازی شد

اطلاعات حوزه صنعت و معدن کرمان شفاف سازی شد

علیرضا ابوالحسنی روز دوشنبه با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید، اطلاعاتی از محدوده های معدنی کرمان در دسترس نبود افزود: از آنجا که ارتباط و تعامل موثر و سازنده با اصحاب رسانه در سطح استان می تواند کمک بزرگی برای شفاف سازی ظرفیت های صنعتی و معدنی باشد، همواره تلاش کرده ایم اطلاعات لازم در خصوص صنایع و معادن را از طریق رسانه ها در اختیار مردم شریف استان و کشور قرار دهیم.
وی بیان کرد: با تلاش هایی که در دولت یازدهم با حمایت های مدیریت ارشد استان برای شفاف سازی پتانسیل های معدنی کرمان صورت گرفت، امروز از هر نقطه دنیا می توان مطلع شد چه تعداد محدوده معدنی و در کدام نقطه استان آماده واگذاری است یا اینکه از محدوده های معدنی چه میزان برداشت و استخراج شده که دستاورد بزرگ برای استان کرمان است.
وی به برگزاری تورهای بازدید خبرنگاران و افراد علاقه مند از مجموعه های صنعتی و معدنی اشاره کرد و گفت: برای شناساندن جایگاه صنعت در اذهان عمومی باید با برگزاری برنامه های کاربردی برای تحقق خواسته های مردم شریف استان تلاش بیشتری داشته باشیم و یقین داریم در این راه همراهی خبرنگاران متخصص و صاحبنظر ما را به نتیجه مطلوب می رساند.
مشاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: به منظور انعکاس هرچه مطلوب تر تحولات صنعتی، معدنی و تجاری استان کرمان به مردم و آشنا کردن آحاد جامعه با حوزه صنعت و تولیدات داخلی استان و همچنین استفاده بیشتر از کالاهای داخلی، تشکیل شورای اطلاع رسانی هم خانواده صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه ۹۴ درصد واحدهای تولیدی استان کرمان جزو صنایع کوچک و متوسط است گفت: یکهزار و ۲۹۵ فقره پروانه بهره برداری در استان صادر شده که زیر ۱۰۰ نفر اشتغال دارند و جزو واحدهای کوچک و متوسط محسوب می شوند. 
از مجموع واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در کرمان، یکهزار و ۲۹۰ واحد فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند و اشتغال ۲۰ هزار و ۳۱۵ نفر را رقم زده اند. 
با تسهیلاتی که در دولت یازدهم ارائه شده امروز تعداد سه هزار و ۳۱۳ طرح صنعتی در حال اجرا در استان کرمان وجود دارد که بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 
سالانه حدود ۶۳ میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج و این میزان ۲۱ درصد استخراج کل کشور را شامل می شود.
۴۲ نوع ماده معدنی از ۳۸۰ معدن در استان کرمان استخراج می شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.