صفحه اصلی / حمایت اتاق کرمان از کسب‌و کارهای جدید و خلاقانه

حمایت اتاق کرمان از کسب‌و کارهای جدید و خلاقانه

به گزارش کسب و کار نیوز به  نقل از پایگاه خبری اتاق ایران ، اعضای صندوق جسورانه سرآوا با حضور در اتاق کرمان با رئیس این اتاق نشست مشترکی برگزار کردند.

رئیس اتاق کرمان در این نشست با اشاره به اینکه استان کرمان طی سال‌های گذشته با وجود امکانات و پتانسیل‌های ارزشمند و فراوان، به رشد لازم نرسیده است، گفت: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های جسورانه می تواند راه میانبری برای جبران غفلت گذشته باشد.
سیدمهدی طبیب‌زاده افزود: حوزه‌هایی مانند فرودگاه، معدن و… اگر چه لازم هستند اما دیگر ارزش‌آفرین نیستند و باید با راهکارهای جدید به خلق ثروت و ارزش‌آفرینی بپردازیم.
طبیب‌زاده با تاکید بر اینکه پتانسیل علمی و دانشگاهی استان کرمان بسیار بالاست اما بیش از ۷۰ درصد نخبگان از استان خارج می شوند، ادامه داد: باید بر روی برگزاری استارت‌آپ‌ها و ایجاد کسب‌وکارهای جدید و خلاقانه تمرکز کرد تا بتوان با ایجاد امیدواری بیشتر بخشی از نخبگان را در استان نگه داشت.
وی تصریح کرد: عملکرد خوب و رشد فزاینده ارزش کالا در صندوق‌های جسورانه، باعث شده اتاق کرمان به دلیل مسئولیت‌های اجتماعی در خلق ثروت و توسعه کسب و کار و همچنین سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا، به سمت بررسی و حمایت از سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تمایل پیدا کند.
در ادامه نماینده صندوق جسورانه سرآوا با اشاره به اینکه تاکنون پنج صندوق جسورانه در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، گفت: صندوق سرآوا در سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و پس از تحلیل دقیق بازار با تیم‌های مستعد در فضای اینترنتی ایران کار را پیش برد که دیجی‌کالا و کافه‌بازار از جمله مجموعه‌هایی بودند که توسط کارآفرینان توانمند و مستعد ایجاد شد.
رضا کلانتری‌نژاد، افزود: هلدینگ سرآوا یکی از مجموعه‌های پیشتاز در کسب و کارهای کوچک و نوپای کشور محسوب می‌شود که بازگشت سرمایه در آن پنج تا هفت سال در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مزیت اصلی سرمایه‌گذاری در این صندوق رشد کسب و کارهای نوپا و دانش محور است که به دلیل اهمیت این موضوع و امکان بروز خلاقیت، کارآفرینان موفق از گسترش آن استقبال می‌کنند.
سرمایه‌گذاری جسورانه یا خطرپذیر عبارت است از تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای نوپا (استارت آپ) و کارآفرین که مستعد جهش و رشد ارزش و البته ریسک فراوانی است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.