صفحه اصلی / راه رونق اقتصادی، حمایت از صنایع کوچک و متوسط است

راه رونق اقتصادی، حمایت از صنایع کوچک و متوسط است

 غافل نبوده و قوانین مرتبط در این زمینه به تصویب رسانده اما  اما کار اجرا در دست دولت است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، شهباز حسن پور در گفت‌وگو افزود: امروزه بسیاری از کشورها به این امر پی برده‌اند که واحدهای تولیدی کوچک نقش عمده‌ای در اقتصاد ملی ایفا می‌کنند و در برخی از این کشورها اقتصاد ملی بر پایه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط بنا شده است.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای تقویت واحدهای تولیدی کوچک و احیای بخش تولید تا جایی که توانسته آیین نامه ها و قوانینی که در ارتباط با این موضوع باشد را پیگیری و تصویب کرده اما کار اجرا در دست مجلس نیست و دولت باید اقدامات موثرتری را انجام دهد.
حسن پور افزود: با توجه به اهمیت نقش صنایع خرد در توسعه صنعتی، مسئولیت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به عنوان متولی سیاستگذاری و توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در کشور سنگین‌تر شده و بدون تردید دولت باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و با تقویت و افزایش مشارکت این بخش در اقتصاد زمینه رشد تولید ملی را فراهم سازد.
رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، سیاستگذاری‏ها در جهت حمایت هرچه بیشتر از صنایع کوچک است و بنگاههای کوچک به شدت مورد توجه قرار گرفته‏اند تا جایی که صنایع کوچک با سازماندهی بسیار قوی نقش مهمی در تحولات صنعتی و تکنولوژیک این کشورها ایفا می‏کنند.
وی با بیان اینکه احیای بخش تولید کشور ضروری است، افزود: مهم ترین اصل اقتصاد ایران تولید و حمایت جدی از تولیدات صادرات محور است که امسال باید در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد ضمن اینکه دولت ، مجلس و قوه قضاییه نیز باید حمایت های بیشتری را از سرمایه گذاری و تولید داخلی داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.